Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Файлове към урока
Към този урок няма файлове за сваляне
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Object и Edit mode
Купи курс или абонамент и вземи ваучер за втори безплатно
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови разлики между Object Mode и Edit Mode в Blender
В Blender съществуват два основни режима на работа с различни функции. Object Mode се използва за манипулиране на целия обект - неговата позиция, ротация и мащаб, без да променяте самата форма. Edit Mode, от друга страна, позволява да модифицирате самата топология на модела чрез манипулиране на вертекси, ръбове и полигони. Превключването между двата режима става лесно с клавиша Tab.
Практическо приложение на режимите
Object Mode:
- Използва се за позициониране на обекти в 3D пространството
- Позволява ротация на целия обект
- Дава възможност за мащабиране (скалиране) на обекта
- Не позволява промяна на формата или топологията
Edit Mode:
- Активира се с натискане на
Tabили чрез падащото меню - Разширява лентата с инструменти с допълнителни опции
- Позволява манипулиране на вертекси, ръбове и полигони
- Дава възможност за трансформиране на базови форми в сложни модели
- Активира се с натискане на
Полезни команди
Tab- Превключва между Object Mode и Edit Mode- В Edit Mode се появяват допълнителни инструменти в лентата с инструменти, които позволяват модифициране на формата на модела
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук