- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Modifiers - Mirror
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на Mirror модификатора в Blender
Mirror модификаторът в Blender е мощен инструмент, който създава огледални копия на обекти спрямо избрани оси. Най-важното, което трябва да запомните, е че модификаторът се съобразява с позицията на Origin точката (точката на произход) на обекта или на друг избран обект. Това позволява ефективно създаване на симетрични елементи без нуждата от ръчно копиране и позициониране.
Стъпка по стъпка: Създаване на крачета за диван с Mirror модификатор
- Създайте куб в Object Mode с
Shift + A
→ Mesh → Cube - Позиционирайте куба в един от ъглите на дивана:
- Натиснете
7
на Numpad за изглед отгоре - Натиснете
5
за изключване на перспективата - Използвайте
G
за преместване на куба в ъгъла
- Натиснете
- Оформете крачето:
- Намалете мащаба с
S
- Разтеглете по оста Z с
S
,Z
- Финално позициониране с
G
,Z
- Намалете мащаба с
- Добавете Mirror модификатор:
- Изберете Add Modifier → Generate → Mirror
- Настройте модификатора да използва Origin точката на дивана:
- Кликнете на иконата с пипетка (iDropper)
- Изберете дивана като обект за референция
- Активирайте огледално копиране по осите X и Y за създаване на четири крачета
Полезни команди и функции
Shift + A
- Отваря менюто за добавяне на нови обекти
G
- Активира инструмента за преместване (Grab)
S
- Активира инструмента за мащабиране (Scale)
7
- Превключва към изглед отгоре (Top View)
5
- Превключва между перспективен и ортографски изглед
Add Modifier → Mirror
- Добавя Mirror модификатор, който създава огледални копия на обекта
Object Origin
- Точката на произход на обекта, която служи като референция за Mirror модификатора