Modifiers - Mirror
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на Mirror модификатора в Blender
Mirror модификаторът в Blender е мощен инструмент, който създава огледални копия на обекти спрямо избрани оси. Най-важното, което трябва да запомните, е че модификаторът се съобразява с позицията на Origin точката (точката на произход) на обекта или на друг избран обект. Това позволява ефективно създаване на симетрични елементи без нуждата от ръчно копиране и позициониране.
Стъпка по стъпка: Създаване на крачета за диван с Mirror модификатор
- Създайте куб в Object Mode с
Shift + A→ Mesh → Cube - Позиционирайте куба в един от ъглите на дивана:
- Натиснете
7на Numpad за изглед отгоре - Натиснете
5за изключване на перспективата - Използвайте
Gза преместване на куба в ъгъла
- Натиснете
- Оформете крачето:
- Намалете мащаба с
S - Разтеглете по оста Z с
S,Z - Финално позициониране с
G,Z
- Намалете мащаба с
- Добавете Mirror модификатор:
- Изберете Add Modifier → Generate → Mirror
- Настройте модификатора да използва Origin точката на дивана:
- Кликнете на иконата с пипетка (iDropper)
- Изберете дивана като обект за референция
- Активирайте огледално копиране по осите X и Y за създаване на четири крачета
Полезни команди и функции
Shift + A - Отваря менюто за добавяне на нови обекти
G - Активира инструмента за преместване (Grab)
S - Активира инструмента за мащабиране (Scale)
7 - Превключва към изглед отгоре (Top View)
5 - Превключва между перспективен и ортографски изглед
Add Modifier → Mirror - Добавя Mirror модификатор, който създава огледални копия на обекта
Object Origin - Точката на произход на обекта, която служи като референция за Mirror модификатора