Modifiers - Mirror
Ключови аспекти на Mirror модификатора в Blender
Mirror модификаторът в Blender е мощен инструмент, който създава огледални копия на обекти спрямо избрани оси. Най-важното, което трябва да запомните, е че модификаторът се съобразява с позицията на Origin точката (точката на произход) на обекта или на друг избран обект. Това позволява ефективно създаване на симетрични елементи без нуждата от ръчно копиране и позициониране.
Стъпка по стъпка: Създаване на крачета за диван с Mirror модификатор
- Създайте куб в Object Mode с
Shift + A
→ Mesh → Cube - Позиционирайте куба в един от ъглите на дивана:
- Натиснете
7
на Numpad за изглед отгоре - Натиснете
5
за изключване на перспективата - Използвайте
G
за преместване на куба в ъгъла
- Натиснете
- Оформете крачето:
- Намалете мащаба с
S
- Разтеглете по оста Z с
S
,Z
- Финално позициониране с
G
,Z
- Намалете мащаба с
- Добавете Mirror модификатор:
- Изберете Add Modifier → Generate → Mirror
- Настройте модификатора да използва Origin точката на дивана:
- Кликнете на иконата с пипетка (iDropper)
- Изберете дивана като обект за референция
- Активирайте огледално копиране по осите X и Y за създаване на четири крачета
Полезни команди и функции
Shift + A
- Отваря менюто за добавяне на нови обекти
G
- Активира инструмента за преместване (Grab)
S
- Активира инструмента за мащабиране (Scale)
7
- Превключва към изглед отгоре (Top View)
5
- Превключва между перспективен и ортографски изглед
Add Modifier → Mirror
- Добавя Mirror модификатор, който създава огледални копия на обекта
Object Origin
- Точката на произход на обекта, която служи като референция за Mirror модификатора