Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
2. Инструменти за моделиране

Ключови аспекти на Mirror модификатора в Blender

Mirror модификаторът в Blender е мощен инструмент, който създава огледални копия на обекти спрямо избрани оси. Най-важното, което трябва да запомните, е че модификаторът се съобразява с позицията на Origin точката (точката на произход) на обекта или на друг избран обект. Това позволява ефективно създаване на симетрични елементи без нуждата от ръчно копиране и позициониране.

Стъпка по стъпка: Създаване на крачета за диван с Mirror модификатор

  1. Създайте куб в Object Mode с Shift + A → Mesh → Cube
  2. Позиционирайте куба в един от ъглите на дивана:
    • Натиснете 7 на Numpad за изглед отгоре
    • Натиснете 5 за изключване на перспективата
    • Използвайте G за преместване на куба в ъгъла
  3. Оформете крачето:
    • Намалете мащаба с S
    • Разтеглете по оста Z с S, Z
    • Финално позициониране с G, Z
  4. Добавете Mirror модификатор:
    • Изберете Add Modifier → Generate → Mirror
  5. Настройте модификатора да използва Origin точката на дивана:
    • Кликнете на иконата с пипетка (iDropper)
    • Изберете дивана като обект за референция
  6. Активирайте огледално копиране по осите X и Y за създаване на четири крачета

Полезни команди и функции

Shift + A - Отваря менюто за добавяне на нови обекти

G - Активира инструмента за преместване (Grab)

S - Активира инструмента за мащабиране (Scale)

7 - Превключва към изглед отгоре (Top View)

5 - Превключва между перспективен и ортографски изглед

Add Modifier → Mirror - Добавя Mirror модификатор, който създава огледални копия на обекта

Object Origin - Точката на произход на обекта, която служи като референция за Mirror модификатора

Дискусия към урока