- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Проверка на текстури с Checker map
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Проверка на текстури с Checker Map - ключов инструмент за валидация
В Blender е изключително важно да проверяваме качеството на UV разгъвките преди да прилагаме финални текстури. Checker Map (шахматната текстура) е незаменим инструмент за тази цел, позволяващ ни да видим дали текстурите се визуализират правилно, без разтягания или изкривявания. Добрата UV разгъвка се характеризира с равномерно разпределени шахматни полета без деформации.
Стъпки за проверка на UV разгъвка с Checker Map
- Преминете към режим Shading
- Добавете Image Texture node с
Shift + A
и въведете "Image Texture" в търсачката - Свържете Color изхода на текстурата с Base Color входа на материала
- Натиснете New и от Generated Type изберете UV Grid
- Потвърдете създаването на текстурата
- Анализирайте как изглежда шахматната текстура върху модела:
- Ако квадратите са равномерни и без изкривявания - разгъвката е добра
- Ако има разтягания, замазвания или деформации - разгъвката има проблеми
Полезни команди и функции
Shift + A
- Отваря меню за добавяне на нови ноудове в Shader Editor
U
- Отваря меню за UV Unwrapping опции
Mark Seam
- Маркира ръбове като шевове, които определят къде ще се "разреже" 3D моделът при UV разгъвката
Unwrap
- Създава UV разгъвка на базата на маркираните шевове
Задача за практика
Създайте прост 3D модел (например цилиндър) и направете две различни UV разгъвки - една с добре поставени шевове и една с произволно поставени шевове. Приложете Checker Map текстура към двете разгъвки и сравнете резултатите, за да видите разликата в качеството на текстурирането.