Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Изграждане на прозорци - 1 част
Ключови техники за създаване на прозорци в Blender
В този урок се разглежда процесът на създаване на прозорци в стая чрез използване на Boolean модификатор. Най-важното е да разберете как да използвате копие на полигон като инструмент за изрязване на отвори в стените, като внимавате за правилната ориентация на нормалите (Normals), за да функционира Boolean операцията коректно.
Стъпка по стъпка процес за създаване на прозорци
- Преминете в Edit Mode и селектирайте полигон от стената
- Копирайте полигона с
Shift + D
, натиснете Escape - Натиснете
P
и изберете Selection, за да разделите копието като отделен обект - Преименувайте обектите на "Window Base" и "Room Base"
- Селектирайте Window Base и преминете в Edit Mode с
Tab
- Натиснете
Numpad 1
за изглед отпред иNumpad 5
за изключване на перспективата - Преминете в Wireframe режим с
Z
→ Wireframe - Променете размера на полигона с
S
, за да наподобява прозорец - Използвайте
SX
за промяна на ширината иSZ
за височината - Позиционирайте прозореца с
GZ
(височина) иGX
(хоризонтално) - Добавете Array модификатор и задайте Factor X на 1.5
- Преместете Window Base в стената с
G
,Y
- Направете копие на Window Base с
Shift + D
в Object Mode - Върнете се към Window Base, преминете в Edit Mode
- Екструднете с
I
, за да създадете дебелина - Позиционирайте обекта да преминава през стената с
G
,Y
- Добавете Boolean модификатор към Room Base и изберете Window Base като обект
- Променете визуализацията на Window Base на Wire от Object → Viewport Display
- Проверете ориентацията на нормалите чрез Viewport Overlays → Face Orientation
- Ако е необходимо, обърнете нормалите с Mesh → Normals → Flip
Полезни команди и функции
Shift + D
- Копиране на обект или компонентP
→ Selection - Разделяне на селектирани елементи в отделен обектS
- Мащабиране на обектG
- Преместване на обектI
- Екструдване навътре (Inset)Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeZ
- Меню за промяна на режима на визуализацияNumpad 1, 3, 5
- Различни изгледи и превключване на перспективаArray модификатор
- Създаване на множество копия на обектBoolean модификатор
- Изрязване на форми от други обекти