Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Базови настройки
Основни настройки на BSDF шейдера в Blender
В материалния редактор на Blender, BSDF шейдерът има няколко ключови параметра, които определят външния вид на обектите. Най-важните са Base Color (основен цвят), Metallic (металност) и Roughness (грапавост), които контролират как изглежда повърхността и как взаимодейства със светлината. Чрез слотовете за материали можете да прилагате различни материали към отделни части на един и същ обект.
Основни параметри на BSDF шейдера
Base Color
- определя основния цвят на обектаMetallic
- контролира металния вид на повърхността (0 = неметален, 1 = 100% метален)Roughness
- управлява отразителността на повърхността (0 = напълно отразителна, 1 = матова без отражения)
Работа с материални слотове
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Създайте разделения в геометрията (например с
Ctrl + R
за loop cuts) - Селектирайте полигоните, на които искате да приложите различен материал
- В панела с материали, кликнете на бутона за слотове и натиснете "+" за нов слот
- Създайте нов материал с бутона "New" или изберете съществуващ от библиотеката
- Настройте параметрите на материала според нуждите ви
- Натиснете бутона "Assign", за да приложите материала към селектираните полигони
- Върнете се в Object Mode с
Tab
, за да видите резултата
За достъп до библиотеката с всички създадени материали, кликнете на иконката със стрелка до името на материала. Това ви позволява да прилагате един и същ материал към различни обекти или части от обекти.