Прилагане на Point light
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи на Point Light в Blender
Point Light е тип осветление в Blender, което излъчва светлина равномерно във всички посоки от една точка, подобно на крушка. За да видите реалистичния ефект от осветлението, трябва да превключите изгледа на сцената в режим Rendered чрез клавиша Z. Силата на светлината се контролира чрез параметъра Power, а обхватът ѝ - чрез настройката на радиуса.
Стъпки за добавяне и настройка на Point Light
Изтрийте съществуващата светлина от сцената чрез селектиране и натискане на
DeleteДобавете нова Point Light чрез:
- Натиснете 
Shift + A - Изберете Light > Point Light от менюто
 
- Натиснете 
 Позиционирайте светлината над обектите:
- Натиснете 
Gза преместване - Използвайте 
G+Zза движение по вертикалната ос 
- Натиснете 
 Превключете към режим Rendered:
- Натиснете 
Z - Изберете Rendered от появилото се меню
 
- Натиснете 
 Настройте параметрите на светлината:
- Увеличете Power до около 5000W за по-силно осветление
 - Регулирайте радиуса за контрол на обхвата на светлината
 - Променете цвета на светлината според нуждите на сцената
 
Ключови команди и настройки
Shift + A> Light > Point Light - добавя Point Light в сценатаG- премества избрания обектG+Z- премества обекта само по вертикалната осZ> Rendered - превключва към режим на визуализация с реалистично осветлениеPower- контролира интензитета на светлината (измерва се във ватове)Radius- определя обхвата на светлинатаColor- задава цвета на светлината
Задача за упражнение
Експериментирайте с Point Light като създадете сцена с няколко обекта и настройте осветлението по следния начин: 1. Поставете Point Light на различни позиции и наблюдавайте как се променят сенките 2. Променете цвета на светлината и наблюдавайте ефекта върху обектите 3. Експериментирайте с различни стойности на Power и Radius, за да постигнете желания ефект на осветление