Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Основни принципи на Point Light в Blender

Point Light е тип осветление в Blender, което излъчва светлина равномерно във всички посоки от една точка, подобно на крушка. За да видите реалистичния ефект от осветлението, трябва да превключите изгледа на сцената в режим Rendered чрез клавиша Z. Силата на светлината се контролира чрез параметъра Power, а обхватът ѝ - чрез настройката на радиуса.

Стъпки за добавяне и настройка на Point Light

  1. Изтрийте съществуващата светлина от сцената чрез селектиране и натискане на Delete

  2. Добавете нова Point Light чрез:

    • Натиснете Shift + A
    • Изберете Light > Point Light от менюто
  3. Позиционирайте светлината над обектите:

    • Натиснете G за преместване
    • Използвайте G + Z за движение по вертикалната ос
  4. Превключете към режим Rendered:

    • Натиснете Z
    • Изберете Rendered от появилото се меню
  5. Настройте параметрите на светлината:

    • Увеличете Power до около 5000W за по-силно осветление
    • Регулирайте радиуса за контрол на обхвата на светлината
    • Променете цвета на светлината според нуждите на сцената

Ключови команди и настройки

  • Shift + A > Light > Point Light - добавя Point Light в сцената
  • G - премества избрания обект
  • G + Z - премества обекта само по вертикалната ос
  • Z > Rendered - превключва към режим на визуализация с реалистично осветление
  • Power - контролира интензитета на светлината (измерва се във ватове)
  • Radius - определя обхвата на светлината
  • Color - задава цвета на светлината

Задача за упражнение

Експериментирайте с Point Light като създадете сцена с няколко обекта и настройте осветлението по следния начин: 1. Поставете Point Light на различни позиции и наблюдавайте как се променят сенките 2. Променете цвета на светлината и наблюдавайте ефекта върху обектите 3. Експериментирайте с различни стойности на Power и Radius, за да постигнете желания ефект на осветление

Дискусия към урока