Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Прилагане на Inset
Ключови аспекти на инструмента Inset
Инструментът Inset в Blender позволява да разделите полигонална мрежа без да променяте формата на обекта. Това е идеален начин за създаване на основа за отвори, прозорци или други детайли в 3D моделите. Активира се с клавиша I
след селектиране на полигон(и) и дава възможност за прецизно моделиране на сложни повърхности.
Как да използвате Inset - стъпка по стъпка
- Превключете в режим за избор на полигони (натиснете
3
на клавиатурата) Селектирайте един или няколко полигона:
- За един полигон: просто кликнете върху него
- За множество полигони: задръжте
Shift
и кликнете върху желаните полигони - За всички полигони: натиснете
A
Натиснете
I
за активиране на Inset и придърпайте с мишката, за да определите размераКликнете за потвърждение на операцията
За създаване на отвор или вдлъбнатина:
- След Inset, натиснете отново
I
и придърпайте навътре за екструдиране
- След Inset, натиснете отново
За индивидуален Inset на множество полигони:
- Селектирайте желаните полигони
- Променете трансформационната ориентация на "Individual Origins" от горното меню
- Натиснете
I
и придърпайте за прилагане на Inset към всеки полигон поотделно
Полезни команди и комбинации
3
- превключване към режим за селекция на полигониI
- активиране на инструмента InsetShift + клик
- селектиране на множество полигониA
- селектиране на всички полигониIndividual Origins
- опция за трансформация, позволяваща индивидуална обработка на всеки селектиран елемент
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук