Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
5. Материален редактор

Общо представяне на материалния редактор


Основи на материалния редактор в Blender

Материалният редактор в Blender е мястото, където създавате и организирате материали чрез система от възли (nodes) и връзки между тях. Тези връзки образуват мрежа от параметри, които влияят върху крайния вид на текстурата, приложена към 3D модела. По подразбиране, Blender използва Principled BSDF shader като основа за изграждане на материали, който може да бъде променен в различни типове шейдъри според нуждите.

Как да достъпите и навигирате в материалния редактор

За да отворите материалния редактор: 1. Отидете в горната лента и кликнете върху "Shading" 2. Интерфейсът ще се промени, показвайки три основни секции: - Секция за папки и ресурси - UV редактор - Материален редактор (голямата тъмна част) 3. За да създадете нов материал, кликнете върху "New"

За навигация в материалния редактор: - Използвайте средния бутон на мишката и движете мишката за Pan функция - Скролвайте напред/назад за приближаване или отдалечаване

Полезни команди в материалния редактор

  • New - Създава нов материал с Principled BSDF shader
  • Surface - Позволява промяна на типа шейдър (стъкло, излъчване на светлина и др.)
  • Scroll бутон + движение - Pan функция за придвижване в редактора
  • Скролване - Приближаване/отдалечаване в редактора

Дискусия към урока