- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Общо представяне на материалния редактор
Основи на материалния редактор в Blender
Материалният редактор в Blender е мястото, където създавате и организирате материали чрез система от възли (nodes) и връзки между тях. Тези връзки образуват мрежа от параметри, които влияят върху крайния вид на текстурата, приложена към 3D модела. По подразбиране, Blender използва Principled BSDF shader като основа за изграждане на материали, който може да бъде променен в различни типове шейдъри според нуждите.
Как да достъпите и навигирате в материалния редактор
За да отворите материалния редактор: 1. Отидете в горната лента и кликнете върху "Shading" 2. Интерфейсът ще се промени, показвайки три основни секции: - Секция за папки и ресурси - UV редактор - Материален редактор (голямата тъмна част) 3. За да създадете нов материал, кликнете върху "New"
За навигация в материалния редактор: - Използвайте средния бутон на мишката и движете мишката за Pan функция - Скролвайте напред/назад за приближаване или отдалечаване
Полезни команди в материалния редактор
New
- Създава нов материал с Principled BSDF shaderSurface
- Позволява промяна на типа шейдър (стъкло, излъчване на светлина и др.)Scroll бутон + движение
- Pan функция за придвижване в редактораСкролване
- Приближаване/отдалечаване в редактора