Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Modifiers - Subdivision Surface
Subdivision Surface модификатор - ключът към плавни и детайлни модели
Subdivision Surface модификаторът е основен инструмент в Blender, който позволява създаването на сложни и изгладени модели от прости примитиви. Той увеличава резолюцията на полигоналната мрежа, като добавя нови полигони и изглажда повърхността, без да разрушава оригиналната топология. Това е особено полезно, когато искате да постигнете плавни преходи и органични форми, запазвайки контрола върху базовата структура на модела.
Стъпка по стъпка: Прилагане на Subdivision Surface
- Започнете с прост обект (куб или друг примитив)
- Добавете Subdivision Surface модификатор:
- Отидете в панела Modifier (иконата с гаечен ключ)
- Изберете Add Modifier → Generate → Subdivision Surface
- Настройте нивата на подразделяне:
- Levels Viewport: контролира детайлността в работната среда (по-ниска стойност за по-добра производителност)
- Levels Render: контролира детайлността при финалното рендериране (може да бъде по-висока)
- Добавете поддържащи ръбове за запазване на формата:
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Използвайте
Ctrl + R
за добавяне на нови ръбове (loop cuts) - Регулирайте броя на ръбовете със скрола на мишката
- Позиционирайте ръбовете близо до съществуващите ръбове с
S
и оста (X
илиY
)
- Преминете в Edit Mode с
- За да направите промените постоянни:
- Върнете се в Object Mode с
Tab
- Кликнете върху Apply в панела на модификатора
- Върнете се в Object Mode с
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R
- Добавяне на loop cut (нов ръб)S
- Мащабиране на селектирани елементиS
+X
/Y
/Z
- Мащабиране по определена ос- Subdivision Surface параметри:
Levels Viewport
- Ниво на подразделяне в работната средаLevels Render
- Ниво на подразделяне при рендериране
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори