Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
4. Моделиране на допълнителни обекти

Импортиране на изображение като равнина в Blender

В този урок научихме как да добавим картина към стена в Blender чрез функцията "Import Images as Planes". Този метод позволява лесно интегриране на 2D изображения в 3D сцена, като същевременно дава възможност за създаване на обем чрез екструдиране на равнината, превръщайки я в триизмерен обект.

Стъпка по стъпка процес

  1. Активирайте необходимия аддон:

    • Отворете Edit → Preferences → Addons
    • Потърсете "Image" и намерете "Import Images as Planes"
    • Активирайте го чрез отметката и затворете прозореца
  2. Подгответе сцената за импортиране:

    • Натиснете 3 за фронтален изглед към стената
    • Използвайте Shift + десен бутон за да преместите 3D курсора на желаното място
  3. Импортирайте изображението:

    • Натиснете Shift + A и изберете Images → Images as Planes
    • Намерете и изберете желаното изображение
    • Кликнете "Import Images"
  4. Позиционирайте и ориентирайте изображението:

    • Превключете към Material Preview или Rendered изглед, за да виждате изображението
    • Завъртете с R X 90 за правилна ориентация по X оста
    • Завъртете с R Z 90 за правилна ориентация по Z оста
    • Преместете с G X за позициониране пред стената
  5. Създайте обем на картината:

    • Превключете към Edit Mode с Tab
    • Селектирайте всички върхове с A
    • Използвайте I за екструдиране и издърпайте леко, за да създадете обем
    • Проверете позицията спрямо стената чрез Wireframe изглед (Z → Wireframe)
    • Коригирайте позицията с G X, докато картината не се позиционира правилно върху стената

Полезни команди и функции

  • Shift + A → Images → Images as Planes - импортира изображение като равнина
  • R X 90 - завърта обекта на 90 градуса по X оста
  • R Z 90 - завърта обекта на 90 градуса по Z оста
  • G X - премества обекта по X оста
  • Tab - превключва между Object Mode и Edit Mode
  • A - селектира всички елементи в текущия режим
  • I - екструдира селектираните елементи в Edit Mode
  • Z - отваря меню за превключване между различни режими на визуализация

Дискусия към урока