Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Осветяване на сцената
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни принципи на 3-точковото осветяване в Blender
В този урок научаваме как да създадем професионално осветление на сцена чрез техниката на 3-точковото осветяване. Тази система включва ключова светлина (основен източник), запълваща светлина (омекотява сенките) и контурна светлина (очертава ръбовете на обектите). Правилното позициониране и настройване на мощността на всяка светлина е ключово за създаване на визуално привлекателна сцена.
Стъпка по стъпка: Създаване на 3-точково осветление
Подготовка на сцената:
- Премахнете ненужните обекти (като торуса)
- Променете цвета на маймунката на бяло чрез Material > Base Color
- Добавете равнина (Plane) с
Shift + Aи я мащабирайте сS - Позиционирайте равнината под обектите с
GиZ
Създаване на ключова светлина:
- Добавете Area Light с
Shift + A > Light > Area Light - Позиционирайте я над обектите с
GиZ - Увеличете мощността до около 1000W
- Завъртете светлината с
RиXда сочи към обектите
- Добавете Area Light с
Добавяне на запълваща светлина:
- Копирайте ключовата светлина с
Shift + D - Позиционирайте я отстрани на обектите
- Намалете мощността до около 150W
- Завъртете я да осветява обектите под ъгъл
- Копирайте ключовата светлина с
Поставяне на контурна светлина:
- Преместете 3D курсора в края на равнината
- Добавете нова Area Light
- Позиционирайте я над равнината
- Завъртете я с
R X -90градуса - Увеличете мощността до около 20000W
- Позиционирайте я с
GиYза оптимален ефект
Полезни команди и настройки
Shift + A- Добавяне на нови обекти и светлиниG- Преместване на обектиR- Завъртане на обектиS- Мащабиране на обектиShift + D- Дублиране на обекти- Настройки на светлините:
- Power (W) - Контролира интензитета на светлината
- Roughness - При материалите контролира отразителността (0.5 е добра стойност за повечето обекти)