Рендериране с Eevee
Основни принципи на рендериране с Eevee в Blender
В Blender, Eevee е мощен рендер енджин, който позволява бързо визуализиране на 3D сцени с реалистични материали и осветление. Качеството на финалните рендери зависи основно от настройките на семплинга - колкото по-висока е стойността, толкова по-изчистено ще бъде изображението, но и ще отнема повече време за рендериране. Активирането на допълнителни опции като Ambient Occlusion и Screen Space Reflection значително подобрява визуалното качество, добавяйки дълбочина и реалистични отражения.
Стъпка по стъпка процес на рендериране
- Активирайте настройките на рендера чрез иконата с камера в дясното меню
- Проверете дали Eevee е избран като рендер енджин
Настройте семплинга според нуждите:
- За Viewport - по-ниски стойности за по-бърза работа
- За финален рендер - по-високи стойности за по-добро качество
Активирайте допълнителни настройки за по-добър резултат:
- Ambient Occlusion - за по-реалистични сенки
- Screen Space Reflection - за отражения
Позиционирайте камерата по един от следните начини:
- Изберете камерата и използвайте
G
за преместване иR
за ротация - Или използвайте Camera View (активирайте от меню N > View > Camera View)
- Натиснете
0
на numpad за преглед през камерата
- Изберете камерата и използвайте
Настройте резолюцията на рендера според нуждите ви
Натиснете
F12
за стартиране на рендераЗапазете готовото изображение чрез Image > Save As, избирайки формат (PNG, JPEG и др.)
Полезни команди и функции
F12
- стартира рендериране на сценатаG
- премества избрания обект (включително камерата)R
- ротира избрания обект0
(на numpad) - превключва към изглед през камератаN
- отваря/затваря страничното меню с настройкиShift + среден бутон
- при активиран Camera View позволява позициониране на камерата