Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Основни принципи на рендериране с Eevee в Blender

В Blender, Eevee е мощен рендер енджин, който позволява бързо визуализиране на 3D сцени с реалистични материали и осветление. Качеството на финалните рендери зависи основно от настройките на семплинга - колкото по-висока е стойността, толкова по-изчистено ще бъде изображението, но и ще отнема повече време за рендериране. Активирането на допълнителни опции като Ambient Occlusion и Screen Space Reflection значително подобрява визуалното качество, добавяйки дълбочина и реалистични отражения.

Стъпка по стъпка процес на рендериране

  1. Активирайте настройките на рендера чрез иконата с камера в дясното меню
  2. Проверете дали Eevee е избран като рендер енджин
  3. Настройте семплинга според нуждите:

    • За Viewport - по-ниски стойности за по-бърза работа
    • За финален рендер - по-високи стойности за по-добро качество
  4. Активирайте допълнителни настройки за по-добър резултат:

    • Ambient Occlusion - за по-реалистични сенки
    • Screen Space Reflection - за отражения
  5. Позиционирайте камерата по един от следните начини:

    • Изберете камерата и използвайте G за преместване и R за ротация
    • Или използвайте Camera View (активирайте от меню N > View > Camera View)
    • Натиснете 0 на numpad за преглед през камерата
  6. Настройте резолюцията на рендера според нуждите ви

  7. Натиснете F12 за стартиране на рендера

  8. Запазете готовото изображение чрез Image > Save As, избирайки формат (PNG, JPEG и др.)

Полезни команди и функции

  • F12 - стартира рендериране на сцената
  • G - премества избрания обект (включително камерата)
  • R - ротира избрания обект
  • 0 (на numpad) - превключва към изглед през камерата
  • N - отваря/затваря страничното меню с настройки
  • Shift + среден бутон - при активиран Camera View позволява позициониране на камерата

Дискусия към урока