Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Ролята на Normal Map за разкриване на детайли в текстурите
Normal Map е изключително важен инструмент в Blender, който позволява да се разкрият фини детайли върху повърхността на обектите, без да се увеличава полигоналният бюджет. Тази карта помага за симулиране на вдлъбнатини и издатини, като контролира как светлината се отразява от повърхността, създавайки илюзия за по-сложна геометрия.
Как да приложите Normal Map към материал
- Отворете папката с упражнителните файлове и намерете текстурата "Bricks 090 Normal DX"
- Добавете текстурата в материалния редактор
- Не свързвайте директно Color изхода към Normal входа на шейдъра
- Натиснете
Shift + A
и потърсете "Normal Map" конвертор - Свържете текстурата към Normal Map конвертора, а след това конвертора към Normal входа на шейдъра
- Променете Color Space на текстурата от sRGB на Non-Color, за да се използва правилно информацията за повърхността
Полезни команди и настройки
Shift + A
- Отваря менюто за добавяне на нови възли в материалния редактор
Normal Map
- Конверторен възел, който трансформира 2D текстура в информация за нормали, която шейдърът може да използва
Color Space: Non-Color
- Важна настройка за Normal Map текстури, която гарантира, че данните се интерпретират като информация за повърхността, а не като цветове
Дискусия към урока
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук