Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
8. Рендериране на сцената

Ключови аспекти на работата с камера в Blender

В Blender не можете да рендерирате сцена без налична камера. За да настроите камера за рендериране, първо трябва да добавите камера с Shift + A → Camera, след което да я позиционирате правилно. Най-ефективният начин за настройка на камерата е чрез активиране на опцията "Camera to View" от страничния панел (клавиш N), която позволява да променяте позицията на камерата директно чрез стандартните команди за навигация в изгледа на камерата.

Стъпки за настройване на камера за рендериране

  1. Натиснете Shift + C, за да рестартирате позицията на 3D курсора в центъра на сцената
  2. Добавете камера с Shift + A → Camera
  3. Преместете камерата нагоре с G, Z, за да я виждате по-добре
  4. Отворете страничния панел с клавиш N
  5. В раздел "View" активирайте опцията "Camera to View"
  6. Натиснете 0 на Numpad, за да влезете в изглед от камерата
  7. Използвайте скрола на мишката за приближаване/отдалечаване и средния бутон за завъртане на изгледа
  8. Натиснете отново 0 на Numpad, за да излезете от изгледа на камерата
  9. Проверете резултата с натискане на F12 за рендериране

Полезни команди за работа с камера

  • Shift + C - рестартира позицията на 3D курсора в центъра
  • Shift + A → Camera - добавя нова камера
  • G - премества избрания обект (включително камера)
  • R - завърта избрания обект
  • N - отваря/затваря страничния панел
  • 0 (на Numpad) - превключва между нормален изглед и изглед от камерата
  • F12 - стартира рендериране на сцената

Дискусия към урока