Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Поставяне на камера и навигиране
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на работата с камера в Blender
В Blender не можете да рендерирате сцена без налична камера. За да настроите камера за рендериране, първо трябва да добавите камера с Shift + A
→ Camera, след което да я позиционирате правилно. Най-ефективният начин за настройка на камерата е чрез активиране на опцията "Camera to View" от страничния панел (клавиш N
), която позволява да променяте позицията на камерата директно чрез стандартните команди за навигация в изгледа на камерата.
Стъпки за настройване на камера за рендериране
- Натиснете
Shift + C
, за да рестартирате позицията на 3D курсора в центъра на сцената - Добавете камера с
Shift + A
→ Camera - Преместете камерата нагоре с
G
,Z
, за да я виждате по-добре - Отворете страничния панел с клавиш
N
- В раздел "View" активирайте опцията "Camera to View"
- Натиснете
0
на Numpad, за да влезете в изглед от камерата - Използвайте скрола на мишката за приближаване/отдалечаване и средния бутон за завъртане на изгледа
- Натиснете отново
0
на Numpad, за да излезете от изгледа на камерата - Проверете резултата с натискане на
F12
за рендериране
Полезни команди за работа с камера
Shift + C
- рестартира позицията на 3D курсора в центъраShift + A
→ Camera - добавя нова камераG
- премества избрания обект (включително камера)R
- завърта избрания обектN
- отваря/затваря страничния панел0
(на Numpad) - превключва между нормален изглед и изглед от камератаF12
- стартира рендериране на сцената
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук