Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Поставяне на камера и навигиране
Ключови аспекти на работата с камера в Blender
В Blender не можете да рендерирате сцена без налична камера. За да настроите камера за рендериране, първо трябва да добавите камера с Shift + A
→ Camera, след което да я позиционирате правилно. Най-ефективният начин за настройка на камерата е чрез активиране на опцията "Camera to View" от страничния панел (клавиш N
), която позволява да променяте позицията на камерата директно чрез стандартните команди за навигация в изгледа на камерата.
Стъпки за настройване на камера за рендериране
- Натиснете
Shift + C
, за да рестартирате позицията на 3D курсора в центъра на сцената - Добавете камера с
Shift + A
→ Camera - Преместете камерата нагоре с
G
,Z
, за да я виждате по-добре - Отворете страничния панел с клавиш
N
- В раздел "View" активирайте опцията "Camera to View"
- Натиснете
0
на Numpad, за да влезете в изглед от камерата - Използвайте скрола на мишката за приближаване/отдалечаване и средния бутон за завъртане на изгледа
- Натиснете отново
0
на Numpad, за да излезете от изгледа на камерата - Проверете резултата с натискане на
F12
за рендериране
Полезни команди за работа с камера
Shift + C
- рестартира позицията на 3D курсора в центъраShift + A
→ Camera - добавя нова камераG
- премества избрания обект (включително камера)R
- завърта избрания обектN
- отваря/затваря страничния панел0
(на Numpad) - превключва между нормален изглед и изглед от камератаF12
- стартира рендериране на сцената