- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Финални корекции на обектите
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови корекции за реалистични текстури
В този урок научаваме как да направим финални корекции на текстурите, за да постигнем по-реалистичен вид на обектите. Основният фокус е върху коригиране на мащаба на текстурите чрез параметъра Mapping, което значително подобрява визуалното възприятие на моделите. Правилното оразмеряване на текстурите е критично за постигане на реализъм в 3D сцената.
Стъпка по стъпка процес за корекция на текстурите
Коригиране на пода:
- Маркирайте пода в Object Mode
- Намерете параметъра Mapping
- Използвайте Shift + клик за маркиране на трите оси (X, Y, Z)
- Въведете стойност 5 за мащабиране на текстурата
Корекция на бюрото:
- Маркирайте основата на бюрото
- Отново използвайте Shift + клик върху трите оси в Mapping
- Въведете стойност 3 за по-реалистичен мащаб на текстурата
Корекция на крачетата:
- Маркирайте крачетата на бюрото
- В Mapping, маркирайте трите оси за Scale
- Въведете стойност 2 за по-добър вид
Допълнителни корекции:
- За подложката за мишка: коригирайте Base Color на BSDF shader към по-неутрален цвят
- За рафтовете: леко затъмнете чрез Diffuse BSDF shader
Полезни команди и параметри
Mapping
- Контролира как текстурата се прилага върху обекта, включително мащаб, ротация и позиция
Shift + клик
- Техника за едновременно маркиране на множество оси или параметри
Base Color
- Параметър в BSDF shader, който контролира основния цвят на материала
Diffuse BSDF
- Шейдър, който контролира как светлината се разпръсква от повърхността, позволява корекция на цвета и интензитета