Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
7. UV Unwrapping

Финални корекции на обектите

							 

Ключови корекции за реалистични текстури

В този урок научаваме как да направим финални корекции на текстурите, за да постигнем по-реалистичен вид на обектите. Основният фокус е върху коригиране на мащаба на текстурите чрез параметъра Mapping, което значително подобрява визуалното възприятие на моделите. Правилното оразмеряване на текстурите е критично за постигане на реализъм в 3D сцената.

Стъпка по стъпка процес за корекция на текстурите

  1. Коригиране на пода:

    • Маркирайте пода в Object Mode
    • Намерете параметъра Mapping
    • Използвайте Shift + клик за маркиране на трите оси (X, Y, Z)
    • Въведете стойност 5 за мащабиране на текстурата
  2. Корекция на бюрото:

    • Маркирайте основата на бюрото
    • Отново използвайте Shift + клик върху трите оси в Mapping
    • Въведете стойност 3 за по-реалистичен мащаб на текстурата
  3. Корекция на крачетата:

    • Маркирайте крачетата на бюрото
    • В Mapping, маркирайте трите оси за Scale
    • Въведете стойност 2 за по-добър вид
  4. Допълнителни корекции:

    • За подложката за мишка: коригирайте Base Color на BSDF shader към по-неутрален цвят
    • За рафтовете: леко затъмнете чрез Diffuse BSDF shader

Полезни команди и параметри

Mapping - Контролира как текстурата се прилага върху обекта, включително мащаб, ротация и позиция

Shift + клик - Техника за едновременно маркиране на множество оси или параметри

Base Color - Параметър в BSDF shader, който контролира основния цвят на материала

Diffuse BSDF - Шейдър, който контролира как светлината се разпръсква от повърхността, позволява корекция на цвета и интензитета

Дискусия към урока