- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Материал - килим и прозорец
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти при създаване на материали за килим и прозорци
В този урок научаваме как да създаваме и прилагаме материали за килим и прозорци в Blender. Особено важно е разбирането, че прозорците могат да служат като източник на светлина чрез използването на Emission шейдър, което елиминира нуждата от допълнителни светлинни източници и симулира естествена слънчева светлина, навлизаща в стаята.
Стъпка по стъпка процес за създаване на материалите
За килима: 1. Селектирайте обекта на килима 2. Натиснете New в панела с материали 3. Задайте име на материала (например "carpet") 4. От Base Color изберете подходящ цвят (в примера - телесен цвят)
За прозорците:
1. Изключете видимостта на Window Base от Outliner, за да не пречи
2. Маркирайте стъклото на прозорците
3. Натиснете New за създаване на нов материал
4. Премахнете стандартния BSDF шейдър (селектирайте го и натиснете Delete)
5. Добавете Emission шейдър чрез Shift + A
→ Shader → Emission
6. Свържете зеления изход на Emission шейдъра със Surface входа на Material Output
7. Настройте цвета и силата (Strength) на светлината според нуждите
Полезни команди и функции
New
- Създава нов материал за селектирания обект
Shift + A
- Отваря меню за добавяне на нови елементи в нодовия редактор
Z
- Превключва между различните режими на визуализация (Wireframe, Solid, Material Preview, Rendered)
Emission Shader
- Шейдър, който кара обектите да излъчват светлина; има настройки за цвят (Color) и сила (Strength)