Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Материал - саксия и растение
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за материали в Blender
В този урок научаваме как да създаваме и прилагаме различни материали към компонентите на нашата сцена с растение в саксия. Особено важно е използването на Color Ramp за създаване на градиентни материали, което придава по-реалистичен вид на обектите. Също така, демонстрирано е как да прилагаме различни материали към отделни части на един и същ обект чрез селектиране на полигони.
Стъпка по стъпка: Създаване на материали за растение и саксия
Материал за листата:
- Селектирайте листата и натиснете New за създаване на нов материал
 - Именувайте материала "Leaves"
 - Добавете Color Ramp чрез Shift+A и търсене
 - Свържете Color от Color Ramp към Base Color
 - Настройте градиент от по-тъмно към по-светло зелено за по-реалистичен вид
 
Материал за стъблото:
- Селектирайте стъблото и създайте нов материал
 - Именувайте го "Plant Base"
 - Задайте тъмно кафяв цвят от Base Color
 
Материал за саксията:
- Селектирайте саксията и създайте нов материал
 - Именувайте го "Pot"
 - Изберете тъмно лилав цвят
 
Материал за почвата:
- Преминете в Edit Mode с Tab
 - Временно скрийте Subdivision модификатора
 - Натиснете 3 за селектиране на полигони
 - Селектирайте големия Ngon (горната част на саксията)
 - С Alt+Shift селектирайте и вътрешния пръстен полигони
 - Създайте нов материален слот и добавете материал "Soil"
 - Натиснете Assign, за да приложите материала
 - Задайте тъмно кафяв цвят
 - Активирайте отново Subdivision модификатора
 - Върнете се в Object Mode с Tab
 
Полезни команди и функции
Shift+A- Отваря меню за добавяне на нови елементиTab- Превключване между Object Mode и Edit ModeAlt+Shift+клик- Селектиране на пръстен от полигониColor Ramp- Инструмент за създаване на градиентни цветовеAssign- Бутон за прилагане на материал към селектирани полигони3- Клавиш за превключване към селектиране на полигони в Edit Mode