Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Моделиране на диван - основа
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни техники за моделиране на диван в Blender
В този урок научаваме как да създадем основата на диван в Blender, като използваме равнина за основното тяло и куб за крачетата. Ключов момент е прилагането на Scale с Ctrl + A преди да започнем детайлната работа, за да избегнем нежелани изкривявания. Използването на Loop Cuts (Ctrl + R) и екструдиране (E) ни позволява да оформим подложките и облегалката на дивана.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Натиснете 
7за изглед отгоре и позиционирайте 3D курсора сShift + десен бутон - Добавете равнина с 
Shift + A→ Mesh → Plane - Разтеглете равнината по X оста с 
S,X - Позиционирайте равнината с 
G,Yза да не пресича стената - Повдигнете равнината с 
G,Zза да има разстояние от пода - Приложете Scale с 
Ctrl + A→ Scale, за да избегнете проблеми с деформацията - Преминете в Edit Mode с 
Tab - Добавете два Loop Cut-а с 
Ctrl + Rи ги позиционирайте сS,Xза подложките - Добавете още един Loop Cut за облегалката
 - Селектирайте всички полигони с 
Aи екструдирайте сEза обем - Селектирайте индивидуално полигоните за подложките и облегалката и екструдирайте отново с 
E - Селектирайте само облегалката и екструдирайте още веднъж за височина
 - Преминете в Object Mode с 
Tabи добавете куб сShift + A - Намалете размера на куба с 
Sи приложете Scale сCtrl + A - Позиционирайте куба в ъгъла на дивана с 
G - В Edit Mode добавете два Loop Cut-а с 
Ctrl + R - Селектирайте долната част на крачето с 
3иAlt + клик - Изтънете основата с 
S - Добавете Mirror модификатор (Modifiers → Add Modifier → Generate → Mirror)
 - Изберете основата на дивана като отправна точка с Eyedropper
 - Активирайте копиране по X и Y оси за да създадете всички крачета
 
Използвани команди и функции
7- Изглед отгореShift + десен бутон- Позициониране на 3D курсораShift + A- Добавяне на нов обектS- Мащабиране (Scale)G- Преместване (Grab/Move)Ctrl + A- Прилагане на трансформацииTab- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R- Добавяне на Loop CutE- ЕкструдиранеA- Селектиране на всички елементи3- Превключване към селекция на полигониAlt + клик- Селектиране на ръб/контурN- Показване/скриване на Transform панела