Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на диван - основа
Основни техники за моделиране на диван в Blender
В този урок научаваме как да създадем основата на диван в Blender, като използваме равнина за основното тяло и куб за крачетата. Ключов момент е прилагането на Scale с Ctrl + A
преди да започнем детайлната работа, за да избегнем нежелани изкривявания. Използването на Loop Cuts (Ctrl + R
) и екструдиране (E
) ни позволява да оформим подложките и облегалката на дивана.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Натиснете
7
за изглед отгоре и позиционирайте 3D курсора сShift + десен бутон
- Добавете равнина с
Shift + A
→ Mesh → Plane - Разтеглете равнината по X оста с
S
,X
- Позиционирайте равнината с
G
,Y
за да не пресича стената - Повдигнете равнината с
G
,Z
за да има разстояние от пода - Приложете Scale с
Ctrl + A
→ Scale, за да избегнете проблеми с деформацията - Преминете в Edit Mode с
Tab
- Добавете два Loop Cut-а с
Ctrl + R
и ги позиционирайте сS
,X
за подложките - Добавете още един Loop Cut за облегалката
- Селектирайте всички полигони с
A
и екструдирайте сE
за обем - Селектирайте индивидуално полигоните за подложките и облегалката и екструдирайте отново с
E
- Селектирайте само облегалката и екструдирайте още веднъж за височина
- Преминете в Object Mode с
Tab
и добавете куб сShift + A
- Намалете размера на куба с
S
и приложете Scale сCtrl + A
- Позиционирайте куба в ъгъла на дивана с
G
- В Edit Mode добавете два Loop Cut-а с
Ctrl + R
- Селектирайте долната част на крачето с
3
иAlt + клик
- Изтънете основата с
S
- Добавете Mirror модификатор (Modifiers → Add Modifier → Generate → Mirror)
- Изберете основата на дивана като отправна точка с Eyedropper
- Активирайте копиране по X и Y оси за да създадете всички крачета
Използвани команди и функции
7
- Изглед отгореShift + десен бутон
- Позициониране на 3D курсораShift + A
- Добавяне на нов обектS
- Мащабиране (Scale)G
- Преместване (Grab/Move)Ctrl + A
- Прилагане на трансформацииTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R
- Добавяне на Loop CutE
- ЕкструдиранеA
- Селектиране на всички елементи3
- Превключване към селекция на полигониAlt + клик
- Селектиране на ръб/контурN
- Показване/скриване на Transform панела