Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Изграждане на прозорци - 2 част
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за създаване на прозоречна рамка в Blender
В този урок научаваме как да създадем рамка за прозорец, използвайки Loop Cuts (лупове) и Bevel инструмента. Основният подход включва създаване на два перпендикулярни лупа, които формират кръстовидна структура, след което се премахват големите полигони, за да остане само рамката. Накрая се добавя обем чрез Extrude функцията, за да се получи завършена 3D прозоречна рамка.
Стъпка по стъпка процес за създаване на прозоречна рамка
- Активирайте обекта "Windows Base 0.0.1" и го копирайте с
Shift + D
, след което натиснетеEscape
, за да не местите копието - Преименувайте оригиналния обект на "Windows Frame"
- Преминете в Wireframe режим с
Z
→ Wireframe - Натиснете
1
на Numpad за фронтален изглед - Влезте в Edit Mode с
Tab
- Създайте вертикален луп с
Ctrl + R
, кликнете два пъти за потвърждение на позицията - Създайте хоризонтален луп с
Ctrl + R
, кликнете два пъти за потвърждение - Маркирайте двата лупа с
Alt + Shift
и кликване - Приложете Bevel с
Ctrl + B
за да създадете скосяване на ръбовете - Преминете в режим за селекция на полигони с клавиш
3
- Маркирайте четирите големи полигона с
Shift
и кликване - Изтрийте ги с
X
→ Delete → Faces - Маркирайте всички останали полигони с
A
- Използвайте Extrude (
E
), за да придадете обем на рамката - Преминете в Solid режим с
Z
→ Solid, за да видите крайния резултат
Използвани команди и функции
Shift + D
- Дублиране на обектTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeZ
- Отваряне на меню за режими на визуализацияCtrl + R
- Създаване на Loop Cut (луп)Alt + Shift
+ клик - Селекция на свързани ръбове/луповеCtrl + B
- Прилагане на Bevel (скосяване)X
- Отваряне на меню за изтриванеA
- Селекция на всички елементиE
- Extrude (изтегляне) на селектирани елементи
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук