Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
3. Моделиране на основни обекти

Основни техники за моделиране на диван в Blender

В този урок научаваме как да създадем основата на диван в Blender, като използваме равнина за основното тяло и куб за крачетата. Ключов момент е прилагането на Scale с Ctrl + A преди да започнем детайлната работа, за да избегнем нежелани изкривявания. Използването на Loop Cuts (Ctrl + R) и екструдиране (E) ни позволява да оформим подложките и облегалката на дивана.

Стъпка по стъпка процес на моделиране

  1. Натиснете 7 за изглед отгоре и позиционирайте 3D курсора с Shift + десен бутон
  2. Добавете равнина с Shift + A → Mesh → Plane
  3. Разтеглете равнината по X оста с S, X
  4. Позиционирайте равнината с G, Y за да не пресича стената
  5. Повдигнете равнината с G, Z за да има разстояние от пода
  6. Приложете Scale с Ctrl + A → Scale, за да избегнете проблеми с деформацията
  7. Преминете в Edit Mode с Tab
  8. Добавете два Loop Cut-а с Ctrl + R и ги позиционирайте с S, X за подложките
  9. Добавете още един Loop Cut за облегалката
  10. Селектирайте всички полигони с A и екструдирайте с E за обем
  11. Селектирайте индивидуално полигоните за подложките и облегалката и екструдирайте отново с E
  12. Селектирайте само облегалката и екструдирайте още веднъж за височина
  13. Преминете в Object Mode с Tab и добавете куб с Shift + A
  14. Намалете размера на куба с S и приложете Scale с Ctrl + A
  15. Позиционирайте куба в ъгъла на дивана с G
  16. В Edit Mode добавете два Loop Cut-а с Ctrl + R
  17. Селектирайте долната част на крачето с 3 и Alt + клик
  18. Изтънете основата с S
  19. Добавете Mirror модификатор (Modifiers → Add Modifier → Generate → Mirror)
  20. Изберете основата на дивана като отправна точка с Eyedropper
  21. Активирайте копиране по X и Y оси за да създадете всички крачета

Използвани команди и функции

  • 7 - Изглед отгоре
  • Shift + десен бутон - Позициониране на 3D курсора
  • Shift + A - Добавяне на нов обект
  • S - Мащабиране (Scale)
  • G - Преместване (Grab/Move)
  • Ctrl + A - Прилагане на трансформации
  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
  • Ctrl + R - Добавяне на Loop Cut
  • E - Екструдиране
  • A - Селектиране на всички елементи
  • 3 - Превключване към селекция на полигони
  • Alt + клик - Селектиране на ръб/контур
  • N - Показване/скриване на Transform панела

Дискусия към урока