Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
								 Допълнения към урока 
							
							
									 Дискусия към урока 
									
								
								
								 Учебна програма 
							
							
							
								
									Учебна програма
									
								
								
									
									Тайните на Blender
								
							
							
							
																		
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
																	
						
						
						 
						 						
					
																												1. Първи стъпки в Blender
													
												- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
																												2. Инструменти за моделиране
													
												- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
																												3. Моделиране на основни обекти
													
												- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
																												4. Моделиране на допълнителни обекти
													
												- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
																												5. Материален редактор
													
												
																												6. Основни материали
													
												
																												7. UV Unwrapping 
													
												
																												8. Рендериране на сцената
													
												Моделиране на стол - основа
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни стъпки при моделирането на стол в Blender
В този урок научаваме как да моделираме основата на стол в Blender, започвайки от проста равнина и трансформирайки я в седалка с облегалка. Ключовите техники включват използването на Extrude за създаване на облегалката, прилагане на Bevel за заобляне на ръбовете и точките, както и добавяне на обем чрез Solidify модификатор.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Преминете в изглед отгоре с
Numpad 7и преместете 3D курсора сShift + десен бутонВ Object Mode добавете равнина:
- Натиснете 
Shift + A→ Mesh → Plane - Намалете размера с 
S 
- Натиснете 
 Моделиране на облегалката:
- Влезте в Edit Mode с 
Tab - Превключете на Edge Select с 
2 - Селектирайте задния ръб и стеснете го с 
SиY - Използвайте 
Eза Extrude иZза заключване по вертикалната ос 
- Влезте в Edit Mode с 
 Добавяне на заобляне:
- За ръбове: селектирайте ръб → 
Ctrl + B→ използвайте скрола за повече сегменти - За върхове: превключете на Vertex Select с 
1→ селектирайте върховете сShift + клик→Ctrl + B→ натиснетеVза Vertex режим 
- За ръбове: селектирайте ръб → 
 Добавяне на обем:
- Излезте в Object Mode с 
Tab - Добавете Solidify модификатор: Add Modifier → Generate → Solidify
 - Активирайте Even Thickness и настройте Thickness стойността
 
- Излезте в Object Mode с 
 Финални корекции:
- Позиционирайте стола с 
G,Zза височина - Променете размера с 
Sи позицията сG,X - Изгладете повърхността: десен бутон → Shade Smooth
 - Добавете Edge Split модификатор за премахване на странни сенки
 
- Позиционирайте стола с 
 
Полезни команди и модификатори
Tab- превключване между Object Mode и Edit Mode1,2,3- превключване между Vertex, Edge и Face селекториE- Extrude (издърпване)Ctrl + B- Bevel (заобляне)S- Scale (мащабиране)G- Grab/Move (преместване)Solidifyмодификатор - добавя обем на плоски обектиEdge Splitмодификатор - премахва нежелани сенчести артефакти
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук