Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на стол - основа
Основни стъпки при моделирането на стол в Blender
В този урок научаваме как да моделираме основата на стол в Blender, започвайки от проста равнина и трансформирайки я в седалка с облегалка. Ключовите техники включват използването на Extrude за създаване на облегалката, прилагане на Bevel за заобляне на ръбовете и точките, както и добавяне на обем чрез Solidify модификатор.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Преминете в изглед отгоре с
Numpad 7
и преместете 3D курсора сShift + десен бутон
В Object Mode добавете равнина:
- Натиснете
Shift + A
→ Mesh → Plane - Намалете размера с
S
- Натиснете
Моделиране на облегалката:
- Влезте в Edit Mode с
Tab
- Превключете на Edge Select с
2
- Селектирайте задния ръб и стеснете го с
S
иY
- Използвайте
E
за Extrude иZ
за заключване по вертикалната ос
- Влезте в Edit Mode с
Добавяне на заобляне:
- За ръбове: селектирайте ръб →
Ctrl + B
→ използвайте скрола за повече сегменти - За върхове: превключете на Vertex Select с
1
→ селектирайте върховете сShift + клик
→Ctrl + B
→ натиснетеV
за Vertex режим
- За ръбове: селектирайте ръб →
Добавяне на обем:
- Излезте в Object Mode с
Tab
- Добавете Solidify модификатор: Add Modifier → Generate → Solidify
- Активирайте Even Thickness и настройте Thickness стойността
- Излезте в Object Mode с
Финални корекции:
- Позиционирайте стола с
G
,Z
за височина - Променете размера с
S
и позицията сG
,X
- Изгладете повърхността: десен бутон → Shade Smooth
- Добавете Edge Split модификатор за премахване на странни сенки
- Позиционирайте стола с
Полезни команди и модификатори
Tab
- превключване между Object Mode и Edit Mode1
,2
,3
- превключване между Vertex, Edge и Face селекториE
- Extrude (издърпване)Ctrl + B
- Bevel (заобляне)S
- Scale (мащабиране)G
- Grab/Move (преместване)Solidify
модификатор - добавя обем на плоски обектиEdge Split
модификатор - премахва нежелани сенчести артефакти