Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
4. Моделиране на допълнителни обекти

Ключови техники за моделиране на крака на стол в Blender

В този урок научаваме как да завършим модела на стол, като добавим и позиционираме краката му. Най-важното е правилното позициониране на Origin точката, която служи като референция за Mirror модификатора, позволяващ ни да създадем симетрични крака без да моделираме всеки поотделно.

Стъпка по стъпка процес за създаване на крака на стол

  1. Позициониране на Origin точката:

    • В Object Mode изберете стола и отворете менюто Object > Origin > Origin to Geometry
    • Активирайте Options > Origins, за да можете да манипулирате само Origin точката
    • Преместете точката в центъра на стола с G + Z и G + X
    • Преместете 3D курсора към селекцията с Shift + S > Cursor to Selected
  2. Създаване на краче:

    • Натиснете 7 на Numpad за изглед отгоре
    • Добавете цилиндър с Shift + A > Mesh > Cylinder
    • Изключете Affect Only Origins от Options
    • Намалете размера на цилиндъра с S
    • Разтеглете го по вертикала с S + Z
    • Позиционирайте го в ъгъла на стола с G
    • Наместете височината с G + Z
  3. Оформяне на крачето:

    • Преминете в Edit Mode с Tab
    • Добавете няколко loop cut-а с Ctrl + R
    • Активирайте Proportional Editing с O
    • Преминете в Wireframe View с Z > Wireframe
    • Селектирайте горната част на крачето
    • Намалете размера с S, регулирайки радиуса на въздействие
    • Изключете Proportional Editing с O
    • Разтеглете крачето по Z оста с S + Z
    • Завъртете леко крачето с R
  4. Дублиране на крачетата с Mirror модификатор:

    • Добавете Mirror модификатор: Add Modifier > Generate > Mirror
    • Използвайте Eyedropper, за да изберете стола като референтен обект
    • Активирайте огледално копие по X и Y осите
    • Фино настройте позицията на крачетата с G + X
    • Изгладете повърхността с Shade Smooth в Object Mode

Полезни команди и функции

  • Object > Origin > Origin to Geometry - Премества Origin точката в геометричния център на обекта
  • Options > Origins - Позволява манипулиране само на Origin точката
  • Shift + S - Отваря меню за позициониране на 3D курсора
  • Ctrl + R - Добавя loop cut (разрез) по повърхността на обекта
  • O - Включва/изключва Proportional Editing
  • Z - Отваря меню за превключване между различни режими на визуализация
  • Add Modifier > Mirror - Добавя Mirror модификатор за симетрично дублиране на обекти
  • Shade Smooth - Изглажда повърхността на обекта за по-реалистичен вид

Дискусия към урока