- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
Modifiers - Array
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Най-важното за Array модификатора в Blender
Array модификаторът в Blender позволява създаване на множество копия (инстанции) на обект по неразрушителен начин. Основното предимство е, че промените в оригиналния обект автоматично се отразяват във всички копия, докато модификаторът е активен. Това е изключително полезно за създаване на сложни модели с повтарящи се елементи, като стени, огради или други подобни структури.
Как да използвате Array модификатора стъпка по стъпка
- Селектирайте обекта, който искате да дублирате
 - Отидете в панела с модификатори (иконката с ключ)
 - Изберете Add Modifier → Generate → Array
 Настройте параметрите:
- Count - определя броя на копията (например 8)
 - Factor X/Y/Z - контролира разстоянието между копията по съответната ос
 
За създаване на по-сложни структури:
- Преминете в Object Mode с 
Tab - Създайте свързани дубликати с 
Alt + D - Заключете движението по определена ос (например Y) и изместете
 - Използвайте 
Shift + Rза повтаряне на последното действие 
- Преминете в Object Mode с 
 За прилагане на модификатора:
- Преминете в Object Mode
 - От падащото меню на модификатора изберете Apply
 
Полезни команди и функции
Tab- превключване между Object Mode и Edit ModeAlt + D- създаване на свързан дубликатShift + R- повтаряне на последното действиеG- преместване на селектирани елементиI- екструдиране на полигони3- превключване към селекция на полигони
Задача за упражнение
Създайте стена с прозорци, използвайки Array модификатора. Първо моделирайте един сегмент от стената, след което приложете Array модификатор по хоризонтала. Създайте свързан дубликат и го преместете нагоре, за да формирате втори етаж. Експериментирайте с промени в оригиналния сегмент и наблюдавайте как те се отразяват във всички копия.