Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Омекотяване на ръбове с Bevel
Ключови аспекти на Bevel инструмента
Bevel инструментът в Blender позволява да омекотите ръбовете на вашите 3D обекти, създавайки по-реалистичен и плавен преход между повърхностите. Вместо остри ъгли, получавате гладко преливане, което придава по-естествен вид на моделите. Можете да контролирате степента на омекотяване чрез добавяне на повече сегменти със scroll бутона на мишката.
Стъпка по стъпка: Как да използвате Bevel
За омекотяване на ръб:
- Превключете в Edge Mode с клавиш
2
- Селектирайте ръба, който искате да омекотите
- Натиснете
Ctrl + B
и придърпайте с мишката - Докато държите мишката, използвайте scroll бутона за добавяне на повече сегменти
- Превключете в Edge Mode с клавиш
За омекотяване на точка (vertex):
- Превключете във Vertex Mode с клавиш
1
- Селектирайте точката
- Натиснете
Ctrl + B
- Натиснете
V
, за да превключите в режим за точки - Използвайте scroll бутона, за да контролирате степента на омекотяване
- Превключете във Vertex Mode с клавиш
Комбиниране с Extrude:
- След като сте направили Bevel, превключете във Face Mode с клавиш
3
- Селектирайте полигон(и)
- Натиснете
E
за Extrude и заключете по желаната ос (X, Y или Z) - Изтеглете, за да създадете нова геометрия
- След като сте направили Bevel, превключете във Face Mode с клавиш
Полезни команди и клавишни комбинации
1
- Превключване към Vertex Selection Mode2
- Превключване към Edge Selection Mode3
- Превключване към Face Selection ModeCtrl + B
- Активиране на Bevel инструментаV
(по време на Bevel) - Превключване между режим за ръбове и точкиScroll бутон
(по време на Bevel) - Увеличаване/намаляване на броя сегментиE
- Extrude (изтегляне) на селектирани елементиShift + клик
- Добавяне на елементи към текущата селекция