Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Омекотяване на ръбове с Bevel
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на Bevel инструмента
Bevel инструментът в Blender позволява да омекотите ръбовете на вашите 3D обекти, създавайки по-реалистичен и плавен преход между повърхностите. Вместо остри ъгли, получавате гладко преливане, което придава по-естествен вид на моделите. Можете да контролирате степента на омекотяване чрез добавяне на повече сегменти със scroll бутона на мишката.
Стъпка по стъпка: Как да използвате Bevel
За омекотяване на ръб:
- Превключете в Edge Mode с клавиш
2
- Селектирайте ръба, който искате да омекотите
- Натиснете
Ctrl + B
и придърпайте с мишката - Докато държите мишката, използвайте scroll бутона за добавяне на повече сегменти
- Превключете в Edge Mode с клавиш
За омекотяване на точка (vertex):
- Превключете във Vertex Mode с клавиш
1
- Селектирайте точката
- Натиснете
Ctrl + B
- Натиснете
V
, за да превключите в режим за точки - Използвайте scroll бутона, за да контролирате степента на омекотяване
- Превключете във Vertex Mode с клавиш
Комбиниране с Extrude:
- След като сте направили Bevel, превключете във Face Mode с клавиш
3
- Селектирайте полигон(и)
- Натиснете
E
за Extrude и заключете по желаната ос (X, Y или Z) - Изтеглете, за да създадете нова геометрия
- След като сте направили Bevel, превключете във Face Mode с клавиш
Полезни команди и клавишни комбинации
1
- Превключване към Vertex Selection Mode2
- Превключване към Edge Selection Mode3
- Превключване към Face Selection ModeCtrl + B
- Активиране на Bevel инструментаV
(по време на Bevel) - Превключване между режим за ръбове и точкиScroll бутон
(по време на Bevel) - Увеличаване/намаляване на броя сегментиE
- Extrude (изтегляне) на селектирани елементиShift + клик
- Добавяне на елементи към текущата селекция
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук