Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
2. Инструменти за моделиране

Ключови аспекти на Bevel инструмента

Bevel инструментът в Blender позволява да омекотите ръбовете на вашите 3D обекти, създавайки по-реалистичен и плавен преход между повърхностите. Вместо остри ъгли, получавате гладко преливане, което придава по-естествен вид на моделите. Можете да контролирате степента на омекотяване чрез добавяне на повече сегменти със scroll бутона на мишката.

Стъпка по стъпка: Как да използвате Bevel

  1. За омекотяване на ръб:

    • Превключете в Edge Mode с клавиш 2
    • Селектирайте ръба, който искате да омекотите
    • Натиснете Ctrl + B и придърпайте с мишката
    • Докато държите мишката, използвайте scroll бутона за добавяне на повече сегменти
  2. За омекотяване на точка (vertex):

    • Превключете във Vertex Mode с клавиш 1
    • Селектирайте точката
    • Натиснете Ctrl + B
    • Натиснете V, за да превключите в режим за точки
    • Използвайте scroll бутона, за да контролирате степента на омекотяване
  3. Комбиниране с Extrude:

    • След като сте направили Bevel, превключете във Face Mode с клавиш 3
    • Селектирайте полигон(и)
    • Натиснете E за Extrude и заключете по желаната ос (X, Y или Z)
    • Изтеглете, за да създадете нова геометрия

Полезни команди и клавишни комбинации

  • 1 - Превключване към Vertex Selection Mode
  • 2 - Превключване към Edge Selection Mode
  • 3 - Превключване към Face Selection Mode
  • Ctrl + B - Активиране на Bevel инструмента
  • V (по време на Bevel) - Превключване между режим за ръбове и точки
  • Scroll бутон (по време на Bevel) - Увеличаване/намаляване на броя сегменти
  • E - Extrude (изтегляне) на селектирани елементи
  • Shift + клик - Добавяне на елементи към текущата селекция

Дискусия към урока