Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Моделиране на диван - Subdivision surface
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за изглаждане на 3D модели в Blender
В този урок научаваме как да използваме Subdivision Surface модификатора за значително подобряване на визуалното качество на 3D модел на диван. Този модификатор увеличава резолюцията на модела, като добавя допълнителни полигони и изглажда повърхностите. Ключът към успешното използване на Subdivision Surface е добавянето на поддържащи ръбове (supporting edges), които запазват оригиналната форма на модела при увеличаване на резолюцията.
Стъпка по стъпка процес за прилагане на Subdivision Surface
- Преминете в Object Mode с клавиш 
Tabи изберете основата на дивана - Изолирайте обекта с клавиш 
/(наклонена черта) на numpad-а Активирайте Auto Mirror addon:
- Отворете Edit > Preferences > Addons
 - Потърсете "Auto Mirror" и активирайте "Mesh Auto Mirror"
 - Натиснете 
N, изберете Edit > Auto Mirror и кликнете на бутона Auto Mirror 
Добавете Subdivision Surface модификатор
Добавете поддържащи ръбове с
Ctrl + R:- За основата на дивана
 - За облегалката
 - За подлакътниците
 - За проблемните зони между подлакътниците и облегалката
 
Настройте нивата на Subdivision Surface:
- 3 нива за Viewport
 - 4 нива за рендериране
 
Активирайте Shade Smooth за допълнително изглаждане на полигоните
- Повторете процеса за всички елементи на дивана (възглавнички и крачета)
 
Полезни команди и функции
Tab- Превключване между Object Mode и Edit Mode/(наклонена черта) - Изолиране на избрания обектCtrl + R- Добавяне на нов ръб (loop cut)S+ ос (X,YилиZ) - Мащабиране по определена осG+ ос (X,YилиZ) - Преместване по определена осAlt + кликна ръб - Избиране на цял ръбов контурN- Отваряне на страничния панел с инструменти- Subdivision Surface модификатор - Увеличава резолюцията и изглажда повърхностите
 - Auto Mirror - Позволява работа само върху половината от симетричен обект