- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни команди за навигация в Blender
В Blender има три основни команди за навигация, които са критични за ефективната работа: Move (въртене около обекта), Pan (преместване на изгледа) и Zoom (приближаване/отдалечаване). Тези команди ви позволяват да разглеждате 3D обектите от различни ъгли и разстояния, без да променяте тяхната позиция, ротация или мащаб. Усвояването на тези команди е първата и най-важна стъпка при работа с Blender.
Как да използвате командите за навигация
Move (въртене около обекта)
- Натиснете и задръжте средния бутон на мишката
- Движете мишката, за да разглеждате обекта от различни ъгли
- Забележете как се променя индикаторът за осите (X, Y, Z) в ъгъла на екрана
Zoom (приближаване/отдалечаване)
- Използвайте скрол бутона на мишката
- Завъртете нагоре, за да се приближите към обекта
- Завъртете надолу, за да се отдалечите от обекта
Pan (преместване на изгледа)
- Натиснете и задръжте
Shift + среден бутон на мишката
- Движете мишката, за да преместите изгледа на сцената
- Отпуснете бутоните, когато сцената е позиционирана според желанието ви
- Натиснете и задръжте
Клавишни комбинации за навигация
Среден бутон на мишката
- Въртене около обекта (Move)Скрол бутон
- Приближаване/отдалечаване (Zoom)Shift + среден бутон на мишката
- Преместване на изгледа (Pan)
Задача за упражнение
Практикувайте трите команди за навигация с куба по подразбиране в Blender. Опитайте се да разгледате куба от всички страни, да се приближите към различни негови ръбове и да позиционирате изгледа така, че кубът да е в различни части на екрана. Колкото повече практикувате тези команди, толкова по-интуитивни ще станат те за вас.