Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
7. UV Unwrapping

Ключови аспекти на UV разгъването за крачета на бюро

В този урок се демонстрира как да използваме Smart UV Project за автоматично UV разгъване на крачетата на бюро. Този метод спестява време и дава добри резултати, особено за по-прости обекти. Важно е да се обърне внимание на параметъра Angle Limit, който контролира как се създават проекционните групи и намалява потенциалното разтягане на текстурите.

Стъпка по стъпка процес на UV разгъване

  1. Селектирайте крачетата на бюрото в Object Mode
  2. Преминете в Edit Mode с клавиш Tab
  3. Натиснете A, за да селектирате целия обект
  4. Отидете на UV меню и изберете Smart UV Project
  5. В появилия се прозорец оставете стойността на Angle Limit на 66 градуса (по подразбиране)
  6. Потвърдете с OK
  7. За да видите UV координатите, можете да:
    • Преминете в UV Editing работно пространство
    • Или променете долния ляв прозорец в Shading панела на UV Editor
  8. Създайте нова текстура с име "Desk Legs"
  9. Кликнете върху BSDF shader
  10. Използвайте Ctrl + Shift + D за да отворите папката с материали
  11. Селектирайте всички материали с Shift + клик и ги импортирайте

Полезни команди и функции

Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode

A - Селектиране на всички елементи

Smart UV Project - Автоматично създава UV развивка на модела, като разделя повърхността на проекционни групи

Angle Limit - Параметър, който определя максималния ъгъл между лицата в една проекционна група (по-висока стойност = по-малко острови, но потенциално повече разтягане)

Ctrl + Shift + D - Отваряне на диалогов прозорец за импортиране на материали

Дискусия към урока

Въпроси
Отговори