Unwrapping - крачета на бюро
Ключови аспекти на UV разгъването за крачета на бюро
В този урок се демонстрира как да използваме Smart UV Project за автоматично UV разгъване на крачетата на бюро. Този метод спестява време и дава добри резултати, особено за по-прости обекти. Важно е да се обърне внимание на параметъра Angle Limit, който контролира как се създават проекционните групи и намалява потенциалното разтягане на текстурите.
Стъпка по стъпка процес на UV разгъване
- Селектирайте крачетата на бюрото в Object Mode
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Натиснете
A
, за да селектирате целия обект - Отидете на UV меню и изберете
Smart UV Project
- В появилия се прозорец оставете стойността на Angle Limit на 66 градуса (по подразбиране)
- Потвърдете с OK
- За да видите UV координатите, можете да:
- Преминете в UV Editing работно пространство
- Или променете долния ляв прозорец в Shading панела на UV Editor
- Създайте нова текстура с име "Desk Legs"
- Кликнете върху BSDF shader
- Използвайте
Ctrl + Shift + D
за да отворите папката с материали - Селектирайте всички материали с
Shift + клик
и ги импортирайте
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode
A
- Селектиране на всички елементи
Smart UV Project
- Автоматично създава UV развивка на модела, като разделя повърхността на проекционни групи
Angle Limit
- Параметър, който определя максималния ъгъл между лицата в една проекционна група (по-висока стойност = по-малко острови, но потенциално повече разтягане)
Ctrl + Shift + D
- Отваряне на диалогов прозорец за импортиране на материали