- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
Проверка на текстури с Checker map
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Проверка на текстури с Checker Map - ключов инструмент за валидация
В Blender е изключително важно да проверяваме качеството на UV разгъвките преди да прилагаме финални текстури. Checker Map (шахматната текстура) е незаменим инструмент за тази цел, позволяващ ни да видим дали текстурите се визуализират правилно, без разтягания или изкривявания. Добрата UV разгъвка се характеризира с равномерно разпределени шахматни полета без деформации.
Стъпки за проверка на UV разгъвка с Checker Map
- Преминете към режим Shading
 - Добавете Image Texture node с 
Shift + Aи въведете "Image Texture" в търсачката - Свържете Color изхода на текстурата с Base Color входа на материала
 - Натиснете New и от Generated Type изберете UV Grid
 - Потвърдете създаването на текстурата
 - Анализирайте как изглежда шахматната текстура върху модела:
- Ако квадратите са равномерни и без изкривявания - разгъвката е добра
 - Ако има разтягания, замазвания или деформации - разгъвката има проблеми
 
 
Полезни команди и функции
Shift + A - Отваря меню за добавяне на нови ноудове в Shader Editor
U - Отваря меню за UV Unwrapping опции
Mark Seam - Маркира ръбове като шевове, които определят къде ще се "разреже" 3D моделът при UV разгъвката
Unwrap - Създава UV разгъвка на базата на маркираните шевове
Задача за практика
Създайте прост 3D модел (например цилиндър) и направете две различни UV разгъвки - една с добре поставени шевове и една с произволно поставени шевове. Приложете Checker Map текстура към двете разгъвки и сравнете резултатите, за да видите разликата в качеството на текстурирането.