Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
7. UV Unwrapping

Ключови техники за UV разгъване на пода

В този урок научаваме как да отделим пода от стената и да създадем UV разгъвка за него. Използваме Smart UV Project за автоматично разгъване и прилагаме текстура, като обръщаме внимание на контраста между елементите в сцената за по-добър визуален резултат.

Стъпка по стъпка процес за разгъване и текстуриране на пода

  1. Отделяне на пода от стената:

    • В Object Mode селектирайте обекта, съдържащ пода и стената
    • Преминете в Edit Mode с клавиш Tab
    • Натиснете 3 за селектиране на полигони
    • Селектирайте полигоните на пода с Shift + клик
    • Натиснете P и изберете "Separate by Selection"
  2. Създаване на UV разгъвка:

    • Върнете се в Object Mode с Tab
    • Селектирайте новоотделения под
    • Преминете отново в Edit Mode с Tab
    • Натиснете A за селектиране на всички полигони
    • Отворете UV менюто и изберете "Smart UV Project"
    • Потвърдете с "OK"
  3. Добавяне на материал:

    • Създайте нов материал и го именувайте "Floor"
    • Маркирайте BSDF shader
    • Импортирайте текстурните карти с Ctrl + Shift + D
    • Отворете материалната папка и селектирайте всички изображения
    • Поставете ги в материалния редактор
  4. Корекция на контраста:

    • В Object Mode селектирайте килима
    • Променете цвета му за по-добър контраст
    • Опция: копирайте Hex кода на цвета от основата на стола с Ctrl + C
    • Поставете Hex кода в Base Color на килима
    • При нужда затъмнете цвета за по-добър баланс в сцената

Използвани команди и функции

Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode

3 - Активиране на режим за селектиране на полигони в Edit Mode

P - Отваряне на меню за разделяне на обекти (Separate)

A - Селектиране на всички елементи в Edit Mode

Ctrl + Shift + D - Отваряне на диалог за импортиране на файлове

Ctrl + C - Копиране на Hex код на цвят

"Smart UV Project" - Автоматично създаване на UV разгъвка на обект

Дискусия към урока