Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Unwrapping - стена
Ключови техники за UV Unwrapping на стена в Blender
В този урок се демонстрира процесът на UV разгъване (unwrapping) на стена в Blender, като се използва Smart UV Project за автоматично разгъване. Най-важното е да се обърне внимание на мащабирането на текстурата, за да се постигне реалистичен вид без прекалено едри и натрапчиви детайли.
Стъпка по стъпка процес за UV разгъване на стена
- Селектирайте стената в Object Mode
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Селектирайте всички полигони с клавиш
A
- Изберете Smart UV Project за автоматично разгъване (запазете стойностите по подразбиране)
- Създайте нов материал с име "LOW"
- Селектирайте BSDF shader-а
- Използвайте
Ctrl + Shift + E + T
за да локализирате и импортирате всички текстурни изображения - Коригирайте мащаба на текстурата:
- Задръжте
Shift
и кликнете върху полетата за scale - Променете стойностите на 10, за да направите детайлите по-фини и не толкова натрапчиви
- Задръжте
- Преминете обратно в Object Mode с
Tab
и огледайте резултата от различни ъгли
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode
A
- Селектиране на всички полигони в Edit Mode
Smart UV Project
- Автоматично разгъване на UV координатите
Ctrl + Shift + E + T
- Команда за локализиране и импортиране на текстурни изображения
Shift + клик + придърпване
- Селектиране на множество полета за едновременна промяна на стойностите