Импортиране на модел - клавиатура
Импортиране и манипулиране на готов 3D модел на клавиатура
В този урок научаваме как да импортираме готов 3D модел на клавиатура във формат OBJ и да го интегрираме в нашата сцена. Вместо да моделираме клавиатура от нулата, използваме готов модел, за да ускорим процеса на създаване на компютърна конфигурация тип "всичко в едно" (подобно на Apple iMac).
Стъпки за импортиране и групиране на клавиатура
Свалете и разархивирайте упражнителните файлове, съдържащи модела на клавиатурата
Отворете менюто File > Import > Wavefront OBJ
Намерете и изберете файла "keyboard" за импортиране
След импортирането, в Outliner ще видите, че клавиатурата се състои от множество отделни обекти
В Object Mode, селектирайте всички компоненти на клавиатурата, като използвате
Shift + клик
върху всеки елемент:- Редовете с бутони
- Долния компонент, който повдига клавиатурата
- Основата на клавиатурата
Натиснете
Ctrl + J
и изберете "Object Keep Transform", за да обедините всички елементи в един обектИзползвайте
G
,Y
за да преместите клавиатурата и да ѝ придадете по-естествен вид
Полезни команди и функции
File > Import > Wavefront OBJ
- Импортира 3D модели във формат OBJShift + клик
- Селектира множество обекти едновременноCtrl + J
- Обединява (join) селектираните обекти в единG
- Активира режим за преместване (grab/move)R
- Активира режим за ротацияS
- Активира режим за мащабиране (scale)
Задача за упражнение
Използвайте наученото, за да експериментирате с трансформациите на клавиатурата. Приложете различни комбинации от преместване (Move), ротация (Rotate) и мащабиране (Scale), за да придадете на сцената по-реалистичен вид, сякаш някой наистина използва компютъра. Опитайте да поставите клавиатурата под лек ъгъл спрямо монитора, както би изглеждало при реална употреба.