Моделиране на подложка за компютъра
Ключови аспекти при моделиране на подложка за монитор
В този урок научаваме как да създадем реалистична подложка за монитор, която да допълни компютърната сцена. Основният фокус е върху създаването на функционална стойка, която да придаде завършен и реалистичен вид на монитора, вместо той да "виси" във въздуха.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Преместете 3D курсора в централната част на монитора (натиснете
7
за изглед отгоре)В Object Mode добавете нов plane с
Shift + A
Намалете размера на равнината с клавиш
S
и я позиционирайте върху бюрото сG
иZ
За по-добра видимост, превключете към изглед отпред с
1
на Numpad-а и прецизирайте позициятаПреминете в Edit Mode с клавиш
Tab
Маркирайте един ръб с клавиш
2
и екструдвайте по Z-оста сE
иZ
Използвайте
E
иX
за екструдване по X-оста, за да оформите стойкатаРаздвижете дизайна като маркирате предния ръб и го разтеглите с
S
иY
Добавете Solidify модификатор с негативна стойност за Thickness (около -0.1)
Активирайте опцията Even Thickness за равномерен обем
Заоблете предните ъгли като маркирате двете точки (
1
за точки, после Shift+клик), използвайтеCtrl + B
и активирайте Vertex Mode сV
Добавете няколко сегмента с колелцето на мишката за по-плавно заобляне
Използвани команди и функции
Shift + A
- Добавяне на нов обект в сцената
S
- Мащабиране на обект или компоненти
G
- Преместване на обект или компоненти
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode
E
- Екструдване на избрани компоненти
Ctrl + B
- Създаване на заобляне (Bevel)
V
- Активиране на Vertex Mode при заобляне