- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Импортиране на модел - клавиатура
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Импортиране и манипулиране на готов 3D модел на клавиатура
В този урок научаваме как да импортираме готов 3D модел на клавиатура във формат OBJ и да го интегрираме в нашата сцена. Вместо да моделираме клавиатура от нулата, използваме готов модел, за да ускорим процеса на създаване на компютърна конфигурация тип "всичко в едно" (подобно на Apple iMac).
Стъпки за импортиране и групиране на клавиатура
Свалете и разархивирайте упражнителните файлове, съдържащи модела на клавиатурата
Отворете менюто File > Import > Wavefront OBJ
Намерете и изберете файла "keyboard" за импортиране
След импортирането, в Outliner ще видите, че клавиатурата се състои от множество отделни обекти
В Object Mode, селектирайте всички компоненти на клавиатурата, като използвате
Shift + клик
върху всеки елемент:- Редовете с бутони
- Долния компонент, който повдига клавиатурата
- Основата на клавиатурата
Натиснете
Ctrl + J
и изберете "Object Keep Transform", за да обедините всички елементи в един обектИзползвайте
G
,Y
за да преместите клавиатурата и да ѝ придадете по-естествен вид
Полезни команди и функции
File > Import > Wavefront OBJ
- Импортира 3D модели във формат OBJShift + клик
- Селектира множество обекти едновременноCtrl + J
- Обединява (join) селектираните обекти в единG
- Активира режим за преместване (grab/move)R
- Активира режим за ротацияS
- Активира режим за мащабиране (scale)
Задача за упражнение
Използвайте наученото, за да експериментирате с трансформациите на клавиатурата. Приложете различни комбинации от преместване (Move), ротация (Rotate) и мащабиране (Scale), за да придадете на сцената по-реалистичен вид, сякаш някой наистина използва компютъра. Опитайте да поставите клавиатурата под лек ъгъл спрямо монитора, както би изглеждало при реална употреба.