Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на мишка
Ключови аспекти при моделирането на компютърна мишка
В този урок научаваме как да моделираме компютърна мишка като част от компютърната периферия в Blender. Основният подход е да започнем с прост Plane обект, който постепенно оформяме чрез екструдване и модификатори, за да постигнем реалистична форма на мишка. Ключово е запазването на плавните, заоблени форми, характерни за компютърните мишки.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Натиснете
7
на Numpad, за да видите сцената отгоре - Използвайте
Shift + десен бутон
за преместване на 3D курсора близо до клавиатурата - Добавете Plane обект с
Shift + A
→ Plane - Намалете размера с
Shift + S
и разтеглете по X оста сS
иX
- Приложете скалирането с
Ctrl + A
- Добавете Subdivision Surface модификатор
- Задайте Viewport: 3, Render: 4
- Влезте в Edit Mode с
Tab
- Екструднете формата с
E
- Добавете loop cut с
Ctrl + R
и го преместете надолу - Селектирайте всички полигони с
A
- Сплескайте мишката по Z оста с
S
,Z
- Проверете позицията с
1
на Numpad иZ
(Wireframe) - Коригирайте позицията с
G
,Z
, така че мишката да стъпи на бюрото - Върнете се към Solid изглед с
Z
→ Solid - Превключете към Object Mode с
Tab
- Завъртете и позиционирайте мишката с
R
,Z
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон
- Преместване на 3D курсораShift + A
- Добавяне на нов обектCtrl + A
- Прилагане на трансформации (Apply)Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeE
- Екструдване на геометрияCtrl + R
- Добавяне на loop cutS
- Скалиране на обект или компонентиG
- Преместване на обект или компонентиR
- Ротация на обект или компонентиZ
- Превключване между режими на визуализация (Wireframe, Solid и др.)7
на Numpad - Изглед отгоре1
на Numpad - Изглед отпред