Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
								 Допълнения към урока 
							
							
									 Дискусия към урока 
									
								
								
								 Учебна програма 
							
							
							
								
									Учебна програма
									
								
								
									
									Тайните на Blender
								
							
							
							
																		
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
												
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
											
										
																				
											
												
													
											
										
										
																	
						
						
						 
						 						
					
																												1. Първи стъпки в Blender
													
												- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
																												2. Инструменти за моделиране
													
												- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
																												3. Моделиране на основни обекти
													
												- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
																												4. Моделиране на допълнителни обекти
													
												- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
																												5. Материален редактор
													
												
																												6. Основни материали
													
												
																												7. UV Unwrapping 
													
												
																												8. Рендериране на сцената
													
												Моделиране на мишка
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти при моделирането на компютърна мишка
В този урок научаваме как да моделираме компютърна мишка като част от компютърната периферия в Blender. Основният подход е да започнем с прост Plane обект, който постепенно оформяме чрез екструдване и модификатори, за да постигнем реалистична форма на мишка. Ключово е запазването на плавните, заоблени форми, характерни за компютърните мишки.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Натиснете 
7на Numpad, за да видите сцената отгоре - Използвайте 
Shift + десен бутонза преместване на 3D курсора близо до клавиатурата - Добавете Plane обект с 
Shift + A→ Plane - Намалете размера с 
Shift + Sи разтеглете по X оста сSиX - Приложете скалирането с 
Ctrl + A - Добавете Subdivision Surface модификатор
- Задайте Viewport: 3, Render: 4
 
 - Влезте в Edit Mode с 
Tab - Екструднете формата с 
E - Добавете loop cut с 
Ctrl + Rи го преместете надолу - Селектирайте всички полигони с 
A - Сплескайте мишката по Z оста с 
S,Z - Проверете позицията с 
1на Numpad иZ(Wireframe) - Коригирайте позицията с 
G,Z, така че мишката да стъпи на бюрото - Върнете се към Solid изглед с 
Z→ Solid - Превключете към Object Mode с 
Tab - Завъртете и позиционирайте мишката с 
R,Z 
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон- Преместване на 3D курсораShift + A- Добавяне на нов обектCtrl + A- Прилагане на трансформации (Apply)Tab- Превключване между Object Mode и Edit ModeE- Екструдване на геометрияCtrl + R- Добавяне на loop cutS- Скалиране на обект или компонентиG- Преместване на обект или компонентиR- Ротация на обект или компонентиZ- Превключване между режими на визуализация (Wireframe, Solid и др.)7на Numpad - Изглед отгоре1на Numpad - Изглед отпред
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук