Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
4. Моделиране на допълнителни обекти

Ключови аспекти при моделирането на компютърна мишка

В този урок научаваме как да моделираме компютърна мишка като част от компютърната периферия в Blender. Основният подход е да започнем с прост Plane обект, който постепенно оформяме чрез екструдване и модификатори, за да постигнем реалистична форма на мишка. Ключово е запазването на плавните, заоблени форми, характерни за компютърните мишки.

Стъпка по стъпка процес на моделиране

  1. Натиснете 7 на Numpad, за да видите сцената отгоре
  2. Използвайте Shift + десен бутон за преместване на 3D курсора близо до клавиатурата
  3. Добавете Plane обект с Shift + A → Plane
  4. Намалете размера с Shift + S и разтеглете по X оста с S и X
  5. Приложете скалирането с Ctrl + A
  6. Добавете Subdivision Surface модификатор
    • Задайте Viewport: 3, Render: 4
  7. Влезте в Edit Mode с Tab
  8. Екструднете формата с E
  9. Добавете loop cut с Ctrl + R и го преместете надолу
  10. Селектирайте всички полигони с A
  11. Сплескайте мишката по Z оста с S, Z
  12. Проверете позицията с 1 на Numpad и Z (Wireframe)
  13. Коригирайте позицията с G, Z, така че мишката да стъпи на бюрото
  14. Върнете се към Solid изглед с Z → Solid
  15. Превключете към Object Mode с Tab
  16. Завъртете и позиционирайте мишката с R, Z

Полезни команди и функции

  • Shift + десен бутон - Преместване на 3D курсора
  • Shift + A - Добавяне на нов обект
  • Ctrl + A - Прилагане на трансформации (Apply)
  • Tab - Превключване между Object Mode и Edit Mode
  • E - Екструдване на геометрия
  • Ctrl + R - Добавяне на loop cut
  • S - Скалиране на обект или компоненти
  • G - Преместване на обект или компоненти
  • R - Ротация на обект или компоненти
  • Z - Превключване между режими на визуализация (Wireframe, Solid и др.)
  • 7 на Numpad - Изглед отгоре
  • 1 на Numpad - Изглед отпред

Дискусия към урока