Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Моделиране на мишка
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти при моделирането на компютърна мишка
В този урок научаваме как да моделираме компютърна мишка като част от компютърната периферия в Blender. Основният подход е да започнем с прост Plane обект, който постепенно оформяме чрез екструдване и модификатори, за да постигнем реалистична форма на мишка. Ключово е запазването на плавните, заоблени форми, характерни за компютърните мишки.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
- Натиснете
7на Numpad, за да видите сцената отгоре - Използвайте
Shift + десен бутонза преместване на 3D курсора близо до клавиатурата - Добавете Plane обект с
Shift + A→ Plane - Намалете размера с
Shift + Sи разтеглете по X оста сSиX - Приложете скалирането с
Ctrl + A - Добавете Subdivision Surface модификатор
- Задайте Viewport: 3, Render: 4
- Влезте в Edit Mode с
Tab - Екструднете формата с
E - Добавете loop cut с
Ctrl + Rи го преместете надолу - Селектирайте всички полигони с
A - Сплескайте мишката по Z оста с
S,Z - Проверете позицията с
1на Numpad иZ(Wireframe) - Коригирайте позицията с
G,Z, така че мишката да стъпи на бюрото - Върнете се към Solid изглед с
Z→ Solid - Превключете към Object Mode с
Tab - Завъртете и позиционирайте мишката с
R,Z
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон- Преместване на 3D курсораShift + A- Добавяне на нов обектCtrl + A- Прилагане на трансформации (Apply)Tab- Превключване между Object Mode и Edit ModeE- Екструдване на геометрияCtrl + R- Добавяне на loop cutS- Скалиране на обект или компонентиG- Преместване на обект или компонентиR- Ротация на обект или компонентиZ- Превключване между режими на визуализация (Wireframe, Solid и др.)7на Numpad - Изглед отгоре1на Numpad - Изглед отпред