Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Моделиране на стол - основа
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни стъпки при моделирането на стол в Blender
В този урок научаваме как да моделираме основата на стол в Blender, започвайки от проста равнина и трансформирайки я в седалка с облегалка. Ключовите техники включват използването на Extrude за създаване на облегалката, прилагане на Bevel за заобляне на ръбовете и точките, както и добавяне на обем чрез Solidify модификатор.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Преминете в изглед отгоре с
Numpad 7
и преместете 3D курсора сShift + десен бутон
В Object Mode добавете равнина:
- Натиснете
Shift + A
→ Mesh → Plane - Намалете размера с
S
- Натиснете
Моделиране на облегалката:
- Влезте в Edit Mode с
Tab
- Превключете на Edge Select с
2
- Селектирайте задния ръб и стеснете го с
S
иY
- Използвайте
E
за Extrude иZ
за заключване по вертикалната ос
- Влезте в Edit Mode с
Добавяне на заобляне:
- За ръбове: селектирайте ръб →
Ctrl + B
→ използвайте скрола за повече сегменти - За върхове: превключете на Vertex Select с
1
→ селектирайте върховете сShift + клик
→Ctrl + B
→ натиснетеV
за Vertex режим
- За ръбове: селектирайте ръб →
Добавяне на обем:
- Излезте в Object Mode с
Tab
- Добавете Solidify модификатор: Add Modifier → Generate → Solidify
- Активирайте Even Thickness и настройте Thickness стойността
- Излезте в Object Mode с
Финални корекции:
- Позиционирайте стола с
G
,Z
за височина - Променете размера с
S
и позицията сG
,X
- Изгладете повърхността: десен бутон → Shade Smooth
- Добавете Edge Split модификатор за премахване на странни сенки
- Позиционирайте стола с
Полезни команди и модификатори
Tab
- превключване между Object Mode и Edit Mode1
,2
,3
- превключване между Vertex, Edge и Face селекториE
- Extrude (издърпване)Ctrl + B
- Bevel (заобляне)S
- Scale (мащабиране)G
- Grab/Move (преместване)Solidify
модификатор - добавя обем на плоски обектиEdge Split
модификатор - премахва нежелани сенчести артефакти
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук