Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на стол - крака
Ключови техники за моделиране на крака на стол в Blender
В този урок научаваме как да завършим модела на стол, като добавим и позиционираме краката му. Най-важното е правилното позициониране на Origin точката, която служи като референция за Mirror модификатора, позволяващ ни да създадем симетрични крака без да моделираме всеки поотделно.
Стъпка по стъпка процес за създаване на крака на стол
Позициониране на Origin точката:
- В Object Mode изберете стола и отворете менюто Object > Origin > Origin to Geometry
- Активирайте Options > Origins, за да можете да манипулирате само Origin точката
- Преместете точката в центъра на стола с
G
+Z
иG
+X
- Преместете 3D курсора към селекцията с
Shift
+S
> Cursor to Selected
Създаване на краче:
- Натиснете
7
на Numpad за изглед отгоре - Добавете цилиндър с
Shift
+A
> Mesh > Cylinder - Изключете Affect Only Origins от Options
- Намалете размера на цилиндъра с
S
- Разтеглете го по вертикала с
S
+Z
- Позиционирайте го в ъгъла на стола с
G
- Наместете височината с
G
+Z
- Натиснете
Оформяне на крачето:
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Добавете няколко loop cut-а с
Ctrl
+R
- Активирайте Proportional Editing с
O
- Преминете в Wireframe View с
Z
> Wireframe - Селектирайте горната част на крачето
- Намалете размера с
S
, регулирайки радиуса на въздействие - Изключете Proportional Editing с
O
- Разтеглете крачето по Z оста с
S
+Z
- Завъртете леко крачето с
R
- Преминете в Edit Mode с
Дублиране на крачетата с Mirror модификатор:
- Добавете Mirror модификатор: Add Modifier > Generate > Mirror
- Използвайте Eyedropper, за да изберете стола като референтен обект
- Активирайте огледално копие по X и Y осите
- Фино настройте позицията на крачетата с
G
+X
- Изгладете повърхността с Shade Smooth в Object Mode
Полезни команди и функции
Object > Origin > Origin to Geometry
- Премества Origin точката в геометричния център на обектаOptions > Origins
- Позволява манипулиране само на Origin точкатаShift
+S
- Отваря меню за позициониране на 3D курсораCtrl
+R
- Добавя loop cut (разрез) по повърхността на обектаO
- Включва/изключва Proportional EditingZ
- Отваря меню за превключване между различни режими на визуализацияAdd Modifier > Mirror
- Добавя Mirror модификатор за симетрично дублиране на обектиShade Smooth
- Изглажда повърхността на обекта за по-реалистичен вид