Моделиране на възглавничка за стол
Ключови техники за моделиране на реалистична възглавничка
В този урок научаваме как да създадем реалистична възглавничка за стол, използвайки Subdivision Surface модификатор и Proportional Editing. Най-важното е да придадем естествен, използван вид на възглавничката чрез деформации и леко асиметрично позициониране върху стола.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Позиционирайте 3D курсора върху стола с клавиш
7
иShift + десен бутон
Добавете куб с
Shift + A
→ Mesh → CubeНамалете размера на куба с клавиш
S
Добавете Subdivision Surface модификатор:
- Отидете в панела Modifiers
- Изберете Add Modifier → Subdivision Surface
- Увеличете нивата за Viewport и Render
Приложете Shade Smooth с десен бутон върху обекта
Влезте в Edit Mode с клавиш
Tab
Сплескайте формата с
S
иZ
Добавете поддържащи ръбове с
Ctrl + R
около обектаПреместете възглавничката нагоре с
A
(за да селектирате всичко), след товаG
иZ
Активирайте Proportional Editing с клавиш
O
Селектирайте отделни точки и ги деформирайте с
G
, контролирайки радиуса на въздействие с колелцето на мишкатаДеактивирайте Proportional Editing с
O
когато приключите с деформациитеЗавъртете леко възглавничката с
R
иZ
за по-реалистично позициониранеФинално позициониране с
G
иX
за леко изместване напред
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон
- Преместване на 3D курсораShift + A
- Добавяне на нови обектиS
- Мащабиране на обектTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R
- Добавяне на поддържащи ръбове (loop cuts)O
- Включване/изключване на Proportional EditingG
- Преместване на селекция/
(на нампада) - Изолиран режим на работа с обектаA
- Селектиране на всички елементиR
- Ротация на селекция