Моделиране на възглавничка за стол
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за моделиране на реалистична възглавничка
В този урок научаваме как да създадем реалистична възглавничка за стол, използвайки Subdivision Surface модификатор и Proportional Editing. Най-важното е да придадем естествен, използван вид на възглавничката чрез деформации и леко асиметрично позициониране върху стола.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Позиционирайте 3D курсора върху стола с клавиш
7иShift + десен бутонДобавете куб с
Shift + A→ Mesh → CubeНамалете размера на куба с клавиш
SДобавете Subdivision Surface модификатор:
- Отидете в панела Modifiers
- Изберете Add Modifier → Subdivision Surface
- Увеличете нивата за Viewport и Render
Приложете Shade Smooth с десен бутон върху обекта
Влезте в Edit Mode с клавиш
TabСплескайте формата с
SиZДобавете поддържащи ръбове с
Ctrl + Rоколо обектаПреместете възглавничката нагоре с
A(за да селектирате всичко), след товаGиZАктивирайте Proportional Editing с клавиш
OСелектирайте отделни точки и ги деформирайте с
G, контролирайки радиуса на въздействие с колелцето на мишкатаДеактивирайте Proportional Editing с
Oкогато приключите с деформациитеЗавъртете леко възглавничката с
RиZза по-реалистично позициониранеФинално позициониране с
GиXза леко изместване напред
Полезни команди и функции
Shift + десен бутон- Преместване на 3D курсораShift + A- Добавяне на нови обектиS- Мащабиране на обектTab- Превключване между Object Mode и Edit ModeCtrl + R- Добавяне на поддържащи ръбове (loop cuts)O- Включване/изключване на Proportional EditingG- Преместване на селекция/(на нампада) - Изолиран режим на работа с обектаA- Селектиране на всички елементиR- Ротация на селекция