Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Създаване на подложка за мишка
Ключови аспекти при създаване на подложка за мишка в Blender
В този урок научаваме как да създадем реалистична подложка за мишка като финален детайл към компютърната конфигурация. Основният подход включва създаване на плосък обект (Plane), който след това се модифицира чрез Subdivision Surface модификатор и стратегическо добавяне на поддържащи ръбове, за да се постигне реалистична форма с леко повдигнати краища.
Стъпка по стъпка процес на моделиране
Позициониране на 3D курсора върху бюрото с
Shift + Numpad .
(точка)Добавяне на основния обект:
- Създаване на Plane с
Shift + A
→ Mesh → Plane - Намаляване на общия размер с клавиш
S
- Разтягане по Y оста с
S + Y
- Създаване на Plane с
Добавяне на Subdivision Surface модификатор:
- Задаване на ниво 3 за Viewport и 4 за Render
Детайлна работа в Edit Mode (
Tab
):- Добавяне на поддържащи ръбове с
Ctrl + R
(3 по дължина и 2 по ширина) - Разтягане на ръбовете с
S + Y
иS + X
за оформяне - Селектиране на всички полигони с
A
- Създаване на дебелина чрез Inset с клавиш
I
- Добавяне на поддържащи ръбове с
Допълнителни детайли в изолиран режим (Numpad
/
):- Добавяне на още 2 ръба отстрани с
Ctrl + R
- Разтягане по Z оста с
S + Z
за оформяне на повдигнатите краища
- Добавяне на още 2 ръба отстрани с
Позициониране на мишката върху подложката:
- Преминаване в Object Mode с
Tab
- Повдигане на мишката с
G + Z
- Изместване с
G + Y
- Завъртане на мишката с
R + Z
- Завъртане на подложката в противоположна посока с
R + Z
- Преминаване в Object Mode с
Използвани команди и функции
Shift + Numpad .
- Позициониране на 3D курсора върху селектиран обектShift + A
- Меню за добавяне на нови обектиS
- Мащабиране на обектS + Y/X/Z
- Мащабиране по конкретна осCtrl + R
- Добавяне на поддържащи ръбове (loop cuts)Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeA
- Селектиране на всички елементиI
- Inset (вдлъбване) на полигониNumpad /
- Превключване към изолиран режим на работаG
- Преместване на обектG + Z/Y/X
- Преместване по конкретна осR + Z
- Завъртане по Z оста