Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Файлове към урока
Към този урок няма файлове за сваляне
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Wireframe, Solid, Material и Shading view
Купи курс или абонамент и вземи ваучер за втори безплатно
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови режими на визуализация в Blender
В Blender съществуват четири основни режима за визуализация на сцената, всеки със специфично предназначение. Wireframe режимът показва обектите като мрежа, което улеснява подравняването и работата с припокриващи се елементи. Solid Mode е стандартният режим за моделиране, Material Preview позволява да виждате цветовете и текстурите без сенки, а Rendered Preview показва пълната визуализация с осветление и сенки.
Режими на визуализация и тяхното приложение
- Wireframe - показва обектите като мрежа, което е полезно за подравняване на обекти и работа през "стени"
- Solid Mode - стандартен режим за моделиране, без показване на материали и осветление
- Material Preview - показва материалите и текстурите в реално време, но без сенки
- Rendered Preview - пълна визуализация с материали, текстури, осветление и сенки
Полезни команди и клавишни комбинации
Z- отваря PIE меню за бърз достъп до различните режими на визуализацияMaterialбутон - позволява редактиране на материалите (цвят, текстура и др.)Moveинструмент - използва се за преместване на обекти, включително светлинни източници
Дискусия към урока
Въпроси
Отговори
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук
