Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Unwrapping - бюро и чекмеджета
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на UV Unwrapping за бюро и чекмеджета
В този урок се демонстрира процесът на UV unwrapping (разгъване) на различните части на бюрото - основата и чекмеджетата. Важно е да се обърне внимание на мащаба на текстурите при различните компоненти, за да се постигне визуална цялост на модела. Понякога е необходимо ръчно коригиране на UV координатите, за да се уеднакви изгледът на текстурите върху свързаните обекти.
Стъпка по стъпка процес на UV unwrapping
За основата на бюрото:
- Преминете в Object Mode с
Tab
и селектирайте основата - Влезте в Edit Mode отново с
Tab
- Селектирайте целия обект с
A
- Отворете UV менюто и изберете Smart UV Project
- Потвърдете с OK
- Създайте нов материал и го именувайте "Desk Base"
- Импортирайте текстурата, използвана за крачетата, чрез
Ctrl + Shift + D
върху BSDF shader
- Преминете в Object Mode с
За чекмеджетата:
- Преминете в Object Mode с
Tab
и селектирайте чекмеджетата - Влезте в Edit Mode с
Tab
- Селектирайте целия обект с
A
- Отворете UV менюто и изберете Smart UV Project
- Създайте нов материал "Desk Drawers"
- Импортирайте същата текстура с
Ctrl + Shift + D
- Коригирайте мащаба на UV координатите:
- Селектирайте всички UV острови с
A
- Използвайте
S
за мащабиране и намалете размера на UV разгъвката - Наблюдавайте как се променя текстурата върху модела
- Селектирайте всички UV острови с
- Преминете в Object Mode с
Финални корекции:
- Променете Base Color на дръжките, за да ги затъмните и подобрите визуалния контраст
Използвани команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeA
- Селектиране на всички елементиS
- Мащабиране на селектираните елементиCtrl + Shift + D
- Дублиране на шейдър настройкиSmart UV Project
- Автоматично създаване на UV разгъвка с минимални изкривявания
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук