- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Модифициране на обект с Extrude
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на Extrude функцията в Blender
Extrude е основополагаща техника в 3D моделирането, която позволява надграждане на примитивни обекти до сложни модели. Функцията работи чрез изтегляне на избрани елементи (полигони, ръбове) в пространството, създавайки нова геометрия. За да използвате Extrude, трябва да сте в Edit Mode, където са достъпни всички инструменти за моделиране.
Как да използвате Extrude стъпка по стъпка
- Превключете в Edit Mode (Tab)
Изберете режим на селекция:
- Натиснете
3
за Face Mode (работа с полигони) - Или
2
за Edge Mode (работа с ръбове)
- Натиснете
Селектирайте елемента, който искате да екструдирате (полигон или ръб)
Изпълнете Extrude:
- Натиснете
E
за стандартен Extrude по нормалите (перпендикулярно на повърхността) - За контрол по определена ос, натиснете
E
и след товаX
,Y
илиZ
- Натиснете
Преместете мишката, за да определите дължината на екструдирането
Кликнете, за да потвърдите операцията
Полезни команди и комбинации
E
- Основна команда за ExtrudeE
+X
/Y
/Z
- Екструдиране само по избраната осE
+S
- Екструдиране последвано от скалиранеE
+R
- Екструдиране последвано от ротация3
- Превключване към Face Mode2
- Превключване към Edge Mode
Задача за упражнение
Създайте куб и го трансформирайте в по-сложен обект, използвайки Extrude. Опитайте да комбинирате Extrude с различни операции (преместване, скалиране, ротация) и експериментирайте с екструдиране по различни оси. Целта е да свикнете с тази основна техника и да развиете интуиция за създаване на по-сложни форми.