- 1. Представяне
 - 2. Сваляне и инсталация
 - 3. Опознаване на интерфейса
 - 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
 - 5. Object и Edit mode
 - 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
 - 7. Добавяне на обекти
 - 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
 - 9. Snapping objects
 - 10. 3D cursor и object origin
 - 11. Linked objects
 - 12. Материали
 - 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
 - 14. Прилагане на Point light
 - 15. Опознаване на Sunlight
 - 16. Добавяне на Spot light
 - 17. Поставяне на Area light
 - 18. Осветяване на сцената
 - 19. Рендериране с Eevee
 
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
 - 2. Модифициране на обект с Extrude
 - 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
 - 4. Прилагане на Inset
 - 5. Loop Cut и Edge Slide
 - 6. Modifiers - Array
 - 7. Modifiers - Bevel
 - 8. Modifiers - Boolean
 - 9. Modifiers - Solidify
 - 10. Modifiers - Subdivision Surface
 - 11. Modifiers - Mirror
 
- 1. Изграждане на стена и под
 - 2. Изграждане на прозорци - 1 част
 - 3. Изграждане на прозорци - 2 част
 - 4. Моделиране на диван - основа
 - 5. Моделиране на диван - възглавнички
 - 6. Моделиране на диван - подлакътници
 - 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
 - 8. Моделиране на бюро - основа
 - 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
 - 10. Моделиране на бюро - дръжки
 - 11. Моделиране на бюро - крака
 
- 1. Моделиране на компютър
 - 2. Моделиране на подложка за компютъра
 - 3. Импортиране на модел - клавиатура
 - 4. Моделиране на мишка
 - 5. Моделиране на стол - основа
 - 6. Моделиране на стол - крака
 - 7. Създаване на килим с Particles
 - 8. Моделиране на саксия
 - 9. Създаване на растение
 - 10. Добавяне на рафтове
 - 11. Създаване на колекция от книги
 - 12. Импортиране на картина като plane
 - 13. Моделиране на възглавничка за стол
 - 14. Създаване на подложка за мишка
 - 15. Общи корекции на моделите
 - 16. Подобряване на композицията
 
Модифициране на обект с Extrude
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти на Extrude функцията в Blender
Extrude е основополагаща техника в 3D моделирането, която позволява надграждане на примитивни обекти до сложни модели. Функцията работи чрез изтегляне на избрани елементи (полигони, ръбове) в пространството, създавайки нова геометрия. За да използвате Extrude, трябва да сте в Edit Mode, където са достъпни всички инструменти за моделиране.
Как да използвате Extrude стъпка по стъпка
- Превключете в Edit Mode (Tab)
 Изберете режим на селекция:
- Натиснете 
3за Face Mode (работа с полигони) - Или 
2за Edge Mode (работа с ръбове) 
- Натиснете 
 Селектирайте елемента, който искате да екструдирате (полигон или ръб)
Изпълнете Extrude:
- Натиснете 
Eза стандартен Extrude по нормалите (перпендикулярно на повърхността) - За контрол по определена ос, натиснете 
Eи след товаX,YилиZ 
- Натиснете 
 Преместете мишката, за да определите дължината на екструдирането
Кликнете, за да потвърдите операцията
Полезни команди и комбинации
E- Основна команда за ExtrudeE+X/Y/Z- Екструдиране само по избраната осE+S- Екструдиране последвано от скалиранеE+R- Екструдиране последвано от ротация3- Превключване към Face Mode2- Превключване към Edge Mode
Задача за упражнение
Създайте куб и го трансформирайте в по-сложен обект, използвайки Extrude. Опитайте да комбинирате Extrude с различни операции (преместване, скалиране, ротация) и експериментирайте с екструдиране по различни оси. Целта е да свикнете с тази основна техника и да развиете интуиция за създаване на по-сложни форми.