Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
6. Основни материали

Ключови аспекти при създаване на материали за килим и прозорци

В този урок научаваме как да създаваме и прилагаме материали за килим и прозорци в Blender. Особено важно е разбирането, че прозорците могат да служат като източник на светлина чрез използването на Emission шейдър, което елиминира нуждата от допълнителни светлинни източници и симулира естествена слънчева светлина, навлизаща в стаята.

Стъпка по стъпка процес за създаване на материалите

За килима: 1. Селектирайте обекта на килима 2. Натиснете New в панела с материали 3. Задайте име на материала (например "carpet") 4. От Base Color изберете подходящ цвят (в примера - телесен цвят)

За прозорците: 1. Изключете видимостта на Window Base от Outliner, за да не пречи 2. Маркирайте стъклото на прозорците 3. Натиснете New за създаване на нов материал 4. Премахнете стандартния BSDF шейдър (селектирайте го и натиснете Delete) 5. Добавете Emission шейдър чрез Shift + A → Shader → Emission 6. Свържете зеления изход на Emission шейдъра със Surface входа на Material Output 7. Настройте цвета и силата (Strength) на светлината според нуждите

Полезни команди и функции

New - Създава нов материал за селектирания обект

Shift + A - Отваря меню за добавяне на нови елементи в нодовия редактор

Z - Превключва между различните режими на визуализация (Wireframe, Solid, Material Preview, Rendered)

Emission Shader - Шейдър, който кара обектите да излъчват светлина; има настройки за цвят (Color) и сила (Strength)

Дискусия към урока