Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Базови настройки
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни настройки на BSDF шейдера в Blender
В материалния редактор на Blender, BSDF шейдерът има няколко ключови параметра, които определят външния вид на обектите. Най-важните са Base Color (основен цвят), Metallic (металност) и Roughness (грапавост), които контролират как изглежда повърхността и как взаимодейства със светлината. Чрез слотовете за материали можете да прилагате различни материали към отделни части на един и същ обект.
Основни параметри на BSDF шейдера
Base Color
- определя основния цвят на обектаMetallic
- контролира металния вид на повърхността (0 = неметален, 1 = 100% метален)Roughness
- управлява отразителността на повърхността (0 = напълно отразителна, 1 = матова без отражения)
Работа с материални слотове
- Преминете в Edit Mode с клавиш
Tab
- Създайте разделения в геометрията (например с
Ctrl + R
за loop cuts) - Селектирайте полигоните, на които искате да приложите различен материал
- В панела с материали, кликнете на бутона за слотове и натиснете "+" за нов слот
- Създайте нов материал с бутона "New" или изберете съществуващ от библиотеката
- Настройте параметрите на материала според нуждите ви
- Натиснете бутона "Assign", за да приложите материала към селектираните полигони
- Върнете се в Object Mode с
Tab
, за да видите резултата
За достъп до библиотеката с всички създадени материали, кликнете на иконката със стрелка до името на материала. Това ви позволява да прилагате един и същ материал към различни обекти или части от обекти.
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук