Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Изграждане на стена и под
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни стъпки за изграждане на стая в Blender
В този урок научаваме как да създадем основата на стая в Blender, започвайки с под и добавяйки стени с подходяща дебелина. Ключовият момент е използването на екструдиране по нормали (Extrude along normals), което позволява правилно добавяне на дебелина на стените и пода, съобразявайки се с тяхната ориентация.
Стъпка по стъпка изграждане на стая
Изчистете сцената:
- В Object Mode натиснете
Aза да селектирате всички обекти - Натиснете
Deleteза да премахнете всичко от сцената
- В Object Mode натиснете
Създайте под:
- Добавете нов plane с
Shift + A→ Mesh → Plane - Увеличете размера му 4 пъти с
S→4
- Добавете нов plane с
Създайте стени:
- Преминете в Edit Mode с
Tab - Натиснете
2за да превключите към селекция на ръбове - Изберете двата съседни ръба на плоскостта
- Натиснете
E(Extrude), послеZ(за да заключите по Z оста) - Въведете стойност
5за височина 5 метра
- Преминете в Edit Mode с
Добавете дебелина на пода и стените:
- В Edit Mode натиснете
Aза да селектирате всички полигони - Натиснете
Alt + Eи изберете "Extrude Faces Along Normals" - Задръжте
Altдокато изтегляте, за да избегнете изкривяване в ъглите
- В Edit Mode натиснете
Полезни команди и функции
A- Селектиране на всички елементиTab- Превключване между Object Mode и Edit ModeShift + A- Меню за добавяне на нови обектиS- Мащабиране на обектE- ЕкструдиранеAlt + E- Разширено меню за екструдиране2- Превключване към селекция на ръбове в Edit ModeI- Инсет (вдлъбване) на полигони- Показване на нормали: Включете от менюто Display → Normals
