Безплатно! Онлайн събитие: 5-дневно Photoshop предизвикателство Регистрация тук.
Допълнения към урока
Дискусия към урока
Учебна програма
Учебна програма
Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender
- 1. Представяне
- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
2. Инструменти за моделиране
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
3. Моделиране на основни обекти
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
4. Моделиране на допълнителни обекти
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
5. Материален редактор
6. Основни материали
7. UV Unwrapping
8. Рендериране на сцената
Изграждане на стена и под
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Основни стъпки за изграждане на стая в Blender
В този урок научаваме как да създадем основата на стая в Blender, започвайки с под и добавяйки стени с подходяща дебелина. Ключовият момент е използването на екструдиране по нормали (Extrude along normals), което позволява правилно добавяне на дебелина на стените и пода, съобразявайки се с тяхната ориентация.
Стъпка по стъпка изграждане на стая
Изчистете сцената:
- В Object Mode натиснете
A
за да селектирате всички обекти - Натиснете
Delete
за да премахнете всичко от сцената
- В Object Mode натиснете
Създайте под:
- Добавете нов plane с
Shift + A
→ Mesh → Plane - Увеличете размера му 4 пъти с
S
→4
- Добавете нов plane с
Създайте стени:
- Преминете в Edit Mode с
Tab
- Натиснете
2
за да превключите към селекция на ръбове - Изберете двата съседни ръба на плоскостта
- Натиснете
E
(Extrude), послеZ
(за да заключите по Z оста) - Въведете стойност
5
за височина 5 метра
- Преминете в Edit Mode с
Добавете дебелина на пода и стените:
- В Edit Mode натиснете
A
за да селектирате всички полигони - Натиснете
Alt + E
и изберете "Extrude Faces Along Normals" - Задръжте
Alt
докато изтегляте, за да избегнете изкривяване в ъглите
- В Edit Mode натиснете
Полезни команди и функции
A
- Селектиране на всички елементиTab
- Превключване между Object Mode и Edit ModeShift + A
- Меню за добавяне на нови обектиS
- Мащабиране на обектE
- ЕкструдиранеAlt + E
- Разширено меню за екструдиране2
- Превключване към селекция на ръбове в Edit ModeI
- Инсет (вдлъбване) на полигони- Показване на нормали: Включете от менюто Display → Normals
Запиши се в Аула
Ако вече имаш регистрация влез оттук