Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук.
Моделиране на бюро - дръжки
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови техники за моделиране на дръжки за чекмеджета
В този урок научаваме как да създадем елегантни дръжки за чекмеджета в Blender, използвайки техниката Proportional Editing. Тази функция позволява контролирано изкривяване на обекти, създавайки плавни и естетични форми. Комбинирането на Loop Cuts с Proportional Editing и Array модификатора ни позволява бързо да създадем и дублираме дръжки за всички чекмеджета.
Стъпка по стъпка моделиране на дръжка за чекмедже
- Скрийте страничното меню с клавиша
N - Преминете в Object Mode с
Tabи натиснете7на Numpad за изглед отгоре - Добавете нова равнина с
Shift+A→ Mesh → Plane - Завъртете равнината с
R,Y,90 - Намалете размера с
Sи позиционирайте пред чекмеджето - Използвайте
G,Zза вертикално позициониране - Използвайте
G,Xза хоризонтално позициониране - Разтеглете по Y оста с
S,Y - Преминете в Edit Mode с
Tabи активирайте изолиран режим с/на Numpad - Добавете 6 loop cut-а с
Ctrl+Rи отменете позиционирането сEscape - Активирайте Proportional Editing от горната лента
- Маркирайте полигон с
3и изтеглете сG,X, контролирайки радиуса със скрола - Маркирайте всички полигони с
Aи екструднете навътре сI - Маркирайте крайните полигони с
Shift+клики екструднете сI - Излезте от изолирания режим с
/на Numpad - Изключете Proportional Editing и позиционирайте дръжката с
G,X - Добавете Array модификатор, нулирайте Factor X и задайте Count 3 за трите чекмеджета
Полезни команди и функции
Tab- превключване между Object Mode и Edit ModeN- показване/скриване на страничното менюShift+A- меню за добавяне на нови обектиCtrl+R- добавяне на Loop CutI- екструдване навътре (Inset)G- преместване на обект или компонентиS- мащабиране на обект или компонентиR- ротация на обект или компоненти/на Numpad - изолиран режим на работаA- маркиране на всички елементи- Proportional Editing - функция за плавно изкривяване на обекти с контролиран радиус