Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Най-важното за Spot Light в Blender

Spot Light е насочен светлинен източник, който осветява конкретна област под формата на конус. Ключовите параметри, които контролират този тип светлина, са: посоката (накъде сочи конусът), Power (силата на светлината), Radius (определя остротата на сенките) и Size (ъгълът на конуса, който определя обхвата на осветяване).

Как да настроите Spot Light стъпка по стъпка

  1. Добавете Spot Light от менюто: Light > Spot
  2. Превключете към Rendered View с клавиша Z
  3. Настройте силата на светлината (Power) - препоръчително е да започнете с по-високи стойности (1500W-10000W)
  4. Позиционирайте светлината с клавиша G и я насочете към обектите с клавиша R
  5. Регулирайте Radius за контрол върху мекотата на сенките:
    • По-голям радиус = по-меки сенки
    • По-малък радиус = по-остри сенки
  6. Настройте Size (в градуси), за да определите ширината на светлинния конус
  7. При нужда променете цвета на светлината от опцията Color

Полезни команди и настройки

  • Light > Spot - добавяне на Spot Light в сцената
  • Z - превключване към Rendered View за визуализация на осветлението
  • G - преместване на светлинния източник (влияе върху остротата на сенките)
  • R - завъртане на светлинния източник (променя посоката на осветяване)
  • Power - контролира интензитета на светлината (измерва се във ватове)
  • Radius - определя мекотата на сенките
  • Size - контролира ъгъла на светлинния конус (в градуси)
  • Color - променя цвета на светлината

Дискусия към урока