Безплатно! Онлайн събитие: AI за 10x продуктивност Регистрация тук. 
							
					
			
			
			
			
			
			
Създаване на растение
Пълен достъп до курса: Не
За пълен достъп или безплатна проба (1 модула), моля влезте или се регистрирайте.
Ключови аспекти при създаване на растение в Blender
В този урок научаваме как да създадем растение в Blender, използвайки Sapling 3 Gen addon. Вместо да моделираме растение от нулата, този addon значително ускорява процеса, позволявайки ни да генерираме и персонализираме растения с няколко клика. Най-важното е, че чрез различните параметри можем да създадем уникално растение според нашите предпочитания.
Стъпки за създаване на растение с Sapling 3 Gen
Активиране на addon-а:
- Отворете Edit → Preferences → Addons
 - Потърсете "SAP" в полето за търсене
 - Отметнете Sapling 3 Gen и затворете прозореца
 
Създаване на базово растение:
- В Object Mode натиснете 
Shift + A - Изберете Curve → Sapling 3 Gen
 - В долния ляв ъгъл ще се появи панел с настройки
 
- В Object Mode натиснете 
 Персонализиране на растението:
- Променете Branch Distribution за различно разпределение на клоните
 - Експериментирайте с Random Seed за различни вариации
 - Настройте Scale за определяне на общия размер
 - От падащото меню отворете Branch Splitting и настройте Split Angle за по-разнообразни клони
 
Добавяне на листа:
- От падащото меню изберете Leaves
 - Отметнете Show Leaves
 - Изберете форма на листата (препоръчително: Hexagonal)
 - Настройте броя на листата според предпочитанията (например 50)
 
Поставяне на растението в саксията:
- В Object Mode натиснете 
Shift + Sи изберете Selection to Cursor - Използвайте 
GиZза повдигане на растението - Намалете размера с 
Sако е необходимо - Завъртете с 
RиZза правилно позициониране 
- В Object Mode натиснете 
 
Полезни команди и функции
Shift + A- Отваря менюто за добавяне на нови обектиShift + S- Отваря Snap менюто (Selection to Cursor премества избрания обект към 3D курсора)G- Активира преместване на обектR- Активира въртене на обектS- Активира оразмеряване на обектZ- Ограничава действието само по Z оста (когато се използва с G, R или S)