- 2. Сваляне и инсталация
- 3. Опознаване на интерфейса
- 4. Команди за навигиране - Move, Pan и Zoom
- 5. Object и Edit mode
- 6. Wireframe, Solid, Material и Shading view
- 7. Добавяне на обекти
- 8. Завъртане, придвижване и мащабиране на обекти
- 9. Snapping objects
- 10. 3D cursor и object origin
- 11. Linked objects
- 12. Материали
- 13. Асемблиране на сцена от няколко обекта
- 14. Прилагане на Point light
- 15. Опознаване на Sunlight
- 16. Добавяне на Spot light
- 17. Поставяне на Area light
- 18. Осветяване на сцената
- 19. Рендериране с Eevee
- 1. Анатомия на 3D обект - точки, ръбове и полигони
- 2. Модифициране на обект с Extrude
- 3. Омекотяване на ръбове с Bevel
- 4. Прилагане на Inset
- 5. Loop Cut и Edge Slide
- 6. Modifiers - Array
- 7. Modifiers - Bevel
- 8. Modifiers - Boolean
- 9. Modifiers - Solidify
- 10. Modifiers - Subdivision Surface
- 11. Modifiers - Mirror
- 1. Изграждане на стена и под
- 2. Изграждане на прозорци - 1 част
- 3. Изграждане на прозорци - 2 част
- 4. Моделиране на диван - основа
- 5. Моделиране на диван - възглавнички
- 6. Моделиране на диван - подлакътници
- 7. Моделиране на диван - Subdivision surface
- 8. Моделиране на бюро - основа
- 9. Моделиране на бюро - чекмеджета
- 10. Моделиране на бюро - дръжки
- 11. Моделиране на бюро - крака
- 1. Моделиране на компютър
- 2. Моделиране на подложка за компютъра
- 3. Импортиране на модел - клавиатура
- 4. Моделиране на мишка
- 5. Моделиране на стол - основа
- 6. Моделиране на стол - крака
- 7. Създаване на килим с Particles
- 8. Моделиране на саксия
- 9. Създаване на растение
- 10. Добавяне на рафтове
- 11. Създаване на колекция от книги
- 12. Импортиране на картина като plane
- 13. Моделиране на възглавничка за стол
- 14. Създаване на подложка за мишка
- 15. Общи корекции на моделите
- 16. Подобряване на композицията
Какво представлява UV разгъвка на обект
Същност на UV разгъвката в Blender
UV разгъвката (UV mapping) е ключов процес при текстурирането на 3D модели, който позволява двуизмерно визуализиране на триизмерен обект. Това е необходимо, за да можем да прилагаме различни типове текстури като Color, Normal, Roughness и Metalness върху модела. UV картата представлява "разгъната" версия на 3D обекта, която позволява правилното позициониране на текстурите върху повърхността му.
Как се създава UV разгъвка стъпка по стъпка
Отворете UV Editing работното пространство, където ще видите сцената с модела отдясно и UV редактора отляво
Преминете в режим на селекция на ръбове, като натиснете клавиш
2
Селектирайте ръбовете, по които искате да "разрежете" модела за разгъване
Маркирайте избраните ръбове като шевове чрез десен бутон →
Mark Seam
Селектирайте целия модел с клавиш
A
Извършете разгъването чрез натискане на
U
→Unwrap
Наблюдавайте резултата в UV редактора отляво - там ще видите двуизмерната разгъвка на вашия модел
Полезни команди при UV разгъвка
A
- Селектира всички елементи (в 3D изгледа или в UV редактора)2
- Превключва към режим на селекция на ръбовеU
- Отваря меню за UV разгъванеMark Seam
- Маркира избраните ръбове като шевове за разгъванеUnwrap
- Разгъва модела според маркираните шевовеSeams from Islands
- Автоматично създава шевове от съществуващите UV острови