Допълнения към урока
Учебна програма Тайните на Blender
1. Първи стъпки в Blender

Основи на материалите в Blender

В този урок научаваме как да добавяме и редактираме материали към обекти в Blender. Материалите определят визуалните характеристики на повърхностите като цвят, металност и грапавост. Чрез правилното именуване на материалите можем по-лесно да организираме проекта си, особено когато работим с множество обекти.

Работа с материали стъпка по стъпка

  1. Селектирайте обект, към който искате да добавите материал
  2. Кликнете на иконата "Материал" в панела с настройки
  3. Натиснете бутона "New", за да създадете нов материал
  4. Преименувайте материала за по-добра организация
  5. Настройте основните параметри:
    • Base Color - контролира цвета на материала
    • Metallic - определя дали материалът е метален (1) или не (0)
    • Roughness - контролира колко отразяваща е повърхността (0 - напълно отразяваща, 1 - матова)
  6. За по-добра визуализация на ефектите, изгладете обекта чрез натискане на клавиш 10 и избиране на "Shade Smooth"

Основни команди за работа с материали

  • New - създава нов материал и го прилага към избрания обект
  • Base Color - настройва основния цвят на материала
  • Metallic - определя металните свойства на материала (0-1)
  • Roughness - контролира грапавостта на повърхността (0-1)
  • Shade Smooth - заглажда полигоните на обекта за по-добра визуализация на материала

Дискусия към урока