Безплатно! Онлайн събитие: 13 грешки с Photoshop Регистрация тук.
Моделиране на диван - Subdivision surface
Ключови техники за изглаждане на 3D модели в Blender
В този урок научаваме как да използваме Subdivision Surface модификатора за значително подобряване на визуалното качество на 3D модел на диван. Този модификатор увеличава резолюцията на модела, като добавя допълнителни полигони и изглажда повърхностите. Ключът към успешното използване на Subdivision Surface е добавянето на поддържащи ръбове (supporting edges), които запазват оригиналната форма на модела при увеличаване на резолюцията.
Стъпка по стъпка процес за прилагане на Subdivision Surface
- Преминете в Object Mode с клавиш
Tab
и изберете основата на дивана - Изолирайте обекта с клавиш
/
(наклонена черта) на numpad-а Активирайте Auto Mirror addon:
- Отворете Edit > Preferences > Addons
- Потърсете "Auto Mirror" и активирайте "Mesh Auto Mirror"
- Натиснете
N
, изберете Edit > Auto Mirror и кликнете на бутона Auto Mirror
Добавете Subdivision Surface модификатор
Добавете поддържащи ръбове с
Ctrl + R
:- За основата на дивана
- За облегалката
- За подлакътниците
- За проблемните зони между подлакътниците и облегалката
Настройте нивата на Subdivision Surface:
- 3 нива за Viewport
- 4 нива за рендериране
Активирайте Shade Smooth за допълнително изглаждане на полигоните
- Повторете процеса за всички елементи на дивана (възглавнички и крачета)
Полезни команди и функции
Tab
- Превключване между Object Mode и Edit Mode/
(наклонена черта) - Изолиране на избрания обектCtrl + R
- Добавяне на нов ръб (loop cut)S
+ ос (X
,Y
илиZ
) - Мащабиране по определена осG
+ ос (X
,Y
илиZ
) - Преместване по определена осAlt + клик
на ръб - Избиране на цял ръбов контурN
- Отваряне на страничния панел с инструменти- Subdivision Surface модификатор - Увеличава резолюцията и изглажда повърхностите
- Auto Mirror - Позволява работа само върху половината от симетричен обект